/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nummerplader
Fra : MathildeP
Vist : 2633 gange
100 point
Dato : 10-06-04 22:02

Nogen der ved hvor på nettet man kan tjekke ud fra nummerpladen hvem der ejer en bil???

Det burde jo være der et sted, når man bare kan ringe til politiet og få det at vide...

MathildeP

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-04 22:03

Det kan du ikke.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 10-06-04 22:04

Det kan man ikke, det ville heller ikke være specielt smart....

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 10-06-04 22:06

Øv øv... Pokkers også.. Så må jeg jo ha ringet til polisen

Hvorfor ville det dog ikke være særlig smart??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 22:06

Men du kan få et link til en interessant side om nummerplader.
http://nrpl.dk/index.php

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-04 22:16

Du kan heller ikke ved at ringe til politiet få oplyst hvem der ejer en bil. Hvis du kan det gør politi sig selv skyldig i overtrædelse af div. beskyttelseslove.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-04 22:18

Det er ikke særlig smart - fordi:
Hvis du ser en bil på vej med feriebagage.
Finder adressen på nummeret.
Så er der nok ingen hjemme ved evt. indbrud.
Emesen.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 10-06-04 22:21

ØØØhhhhh, privatliv.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 22:22

Ahaa Mathilde planlægger at besøge folk som ikke er hjemme.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 10-06-04 22:28

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 22:34

En hændelse off the record. En mand meldte sin dokumentmappe stjålet på flyvepladsens p-plads.
I mappen lå hans papirer, tegnebog, bilnøgler m.m.
Hos autoforhandleren fremlagde han politirapporten og spurgte om de ville lave et set nøgler til bilen
som jo var parkeret ved flyvepladsen. Han fik nøgler, smuttede ud efter bilen som ikke var hans.
(Under nummerpladen stod autoforhandler ved navn og adresse, så ved at oplyse om bilens reg.nr.
kunne de finde frem til nye nøgler.) Alle handlede i god tro, en biltyv lykkedes med sit smarte nr.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 10-06-04 22:59

Man kan da sagtens ringe til politiet og få det oplyst. Og det har også lagt på internettet på et tidspunkt...

Men det er rigtigt nok at man så kan se hvem der er på ferie og hvem der ikke er. Det må jo så være det samme om man kører en tur i sommerhus områderne, ser hvilke huse der er folk i, finder ud af dem der ejer dem, via telefonbogen, og finder deres hjemmeadresse via telefonnummer... Så hvorfor skulle man ikke kunne finde pladerne.

Men oki. Jeg må jo ringe til dem der har listerne...

Godkendelse af svar
Fra : MathildeP

Dato : 10-06-04 22:59

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 23:08

Velbekomme.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 11-06-04 07:13

Det eneste du kan få oplyst når du ringer til politiet er hvilket forsikrings selskab den er forsikret i. Det er for hvis der er ed som laver en bule i din bil og køre der fra så kan du selv melde det til hans forsikring. Som så bliver kontakte at hans forsikring, for og forklare sagen.

Taler af erfaring da der var en der bakkede ind i min bil, vi var heldigvis 3 der så det.