/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forslag til bortfjernelse af elefantgræs~
Fra : Trunteen
Vist : 10703 gange
100 point
Dato : 10-06-04 11:12

Er der ikke nogen, der har en enkel løsning på dette infame græs, som skubber stenene i vores brolægning op og sviner om efteråret.
Jaja, man kan jo begynde at hakke og grave, men jeg bliver helt træt ved tanken. Plus alle de sten, der skal lægges om.
Er der noget, der kan slå det ihjel? Roundup og saltvand er da faldet mig ind...
Nogen løsningsforslag?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-04 11:17

Lige dele eddikesyre og vand. Forslaget blev oprindelig luftet af fa. Perstorp i Skåne, som er storproducent af eddike, men det virker alligevel, i hvert fald på kvikgræs, snerler og skvalderkål. Og så er det 100 % biologisk nedbrydeligt.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-06-04 12:50

Min erfaring har lært mig, at jeg kun vinder kampen med Roundup. Så det vil jeg foreslå.
Jo kraftigere blanding, jo hurtigere virker det.

Mvh
Roundups fanklub

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-06-04 16:19

hej gfha
rondup dræber jo kun planten
den fjerner ikke rødderne
jeg har aldrig hørt om nogen der havde et viunder middel der fjerner rødderne
så skovl og økse til at dele rødderne med

ole

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-06-04 09:10

Elefantgræs(rødder) er IKKE så vanskeligt at fjerne som gamle bambus(rødder). En god skarp spade og en kraftig greb (gerne entreprenørgreb) så er du godt hjulpet.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : g.lykke

Dato : 11-06-04 14:39

elefantgræs er ikke det absolut vanskeligste at fjerne , en spidsspade af extra god kvalitet ( fx Fiskars med stålskaft ) kan sagtens klare det ,
men vent til efteråret når jorden er våd, så er det lettere at få bugt med elefantgræsset ,
jeg har selv gravet bambus op på den måde

god arbejdslyst g.lykke

Godkendelse af svar
Fra : Trunteen

Dato : 12-06-04 07:52

Nu har jeg gravet skidtet op, ihvertfald den del, som befandt sig i bedet - pyyyha...
Så nu vil jeg vande resten, som befinder sig under stenene med eddikesyre - og hvis det ikke virker, så roundup.
Jeg kan desværre kun give point til et svar, så jeg valgte den af jer, som var hurtigst - tusind tak for hjælpen allesammen