/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Generelt..hvorfor?
Fra : DCH
Vist : 583 gange
25 point
Dato : 06-06-04 17:13

Hej.. Nu har jeg ikke været logget på længe pga flytning - men hvorfor er det folk der stiller et spørgsmål aldrig acceptere et svar. Jeg var inde og kigge på mine abboneringer og der er et der blev stillet dec 03 og som jeg har skrevet svar til 2 gange og det sidste var da i feb. Hvis folk ikke gider tjekke alligevel så burde man vel bare lade være med at stille spm. jeg synes ihvertfald at er træls for "besvaren" at der aldrig sker noget. Ville gerne høre jeres erfaringer.
Et extra spm. er der nogen der ligger inde med en adr. på hvor jeg finder et billede af en russisk terrier????

MVH mika DCH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 17:19
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 17:22

Det er et evigt problem med at lukke spørgsmål.
Husk næste gang nogle af disse spørgere er på banen,
be dem lukke gamle spørgsmål inden de kan forvente
svar.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-06-04 17:28

Hej DCH.
Min opfattelse af, hvorfor folk ikke lukker deres spørgsmål er, at de for det første er ligeglade - både med spørgsmålet de har stillet, og med de mennesker, der har svaret dem. Uforskammet? Helt afgjort. Men deres IK er måske på minus 30 eller sådan noget.

Hvis du søger på "Russisk Terrier" i Google, får du et helt læs. Her er en af dem.
http://www.hundene.dk/kennel/pegasus/

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-06-04 17:30

Jeg må så sige, at dårlige overskrifter irriterer mig meget.
Som nu ovenstående: "Generelt..hvorfor?"
men også den meget brugte "hjælp", der findes i mange afskygninger!!

Gert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 17:34

Det var så det.
Nu kan du lukke spørgsmålet.
"Generelt...derfor!"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 17:50

Hej DCH

Der kan være mange grunde til at folk ikke lukker et spørgsmål; de kan have glemt deres password, der kan være sket ting i deres liv så de ikke skænker det aktuelle spørgsmål en tanke, det kan være nye brugere der kun logger på, for at få svar på det ene spørgsmål og ikke lige tænker over at det er normal kutyme at accepterer et svar, eller det kan være almen ligegyldighed overfor andre mennesker - mulighederne er mange, men som Teil skriver, så er det en god ide at gøre spørgeren opmærksom på et åbent spørgsmål, hvis et nyt bliver stillet

// Toupie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 17:51
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-06-04 18:06
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-04 18:18

Hvor står der, at man SKAL lukke et spørgsmål???????????????
Jeg har ledt flere gange, og jeg har da endnu ikke fundet det sted hvor det står.

Som Toupie skriver, så kan der da være mange årsager.

Man behøver ikke nødvendigvis tage det personligt, at man ikke får respons på sit svar. Vi har da forhåbentlig allesammen et liv udover kandu. Det betyder da i hvert fald helt personligt, at jeg da ikke bryder sammen i krampegråd eller bliver fornærmet, bare fordi jeg ikke får respons på mine indlæg. Og jeg prøver da på at give respons på indlæg, når jeg har stillet et spørgsmål, men jeg lukker ikke spørgsmålet uden at jeg føler, at jeg har fået et svar, som jeg kan bruge...

Men hvad har spørgsmålet egentlig med hunde at gøre?? Hører det ikke til f.eks. under "Kandu"?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 18:40

Birgitta.
DCH efterlyser billeder af russian terrier, det er en hund.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 35 point
Dato : 06-06-04 18:42

Der er visse svar man har brugt tid på at give.

Så det mindste spørgeren kan gøre er at lukke det. Ses der ingen reaktion fra spørgeren, har man jo formentlig spildt sin tid.

Og hvem har lyst til det

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-06-04 18:42

Der er visse svar man har brugt tid på at give.

Så det mindste spørgeren kan gøre er at lukke det. Ses der ingen reaktion fra spørgeren, har man jo formentlig spildt sin tid.

Og hvem har lyst til det

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-06-04 18:42

HOVSA

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-04 19:12

Gfha Det har du da helt ret i, men det er jo en helt anden historie

// Toupie

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 06-06-04 19:42

det kunne jo også være, at man ikke er tilfreds med svarene - og i lønligt håb afventer et bedre svar end de allerede givne.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 06-06-04 19:44

Ja lurer på hvem der er klogest her,teil råper lukk og i andre vil ikke svare men ka ikke holde pølserne fra tasterne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 19:50

Bare så hun selv husker det andre bliver bedt om.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-06-04 08:19

Hej Holniels

Hvem vil ikke svare???

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-04 16:43

Jammm, netop! Hvem vil ikke svare???

Jeg synes IKKE, at man absolut skal lukke alle spørgsmål!! Andre synes, at man absolut SKAL!!!
Og jeg gør mig da altid enormt umage med mine indlæg, men jeg bliver da ikke fornærmet, hvis spørgsmålet ikke bliver lukket. Det synes jeg, er noget sludder! Så skulle tiden jo også være spildt, hvis en andens svar bliver foretrukket frem for mit???
Jeg sidder ikke her for at få anerkendelse eller points. Jeg sidder her fordi jeg synes, det er sjovt at udveksle erfaringer med andre mennesker med interesse for de samme ting, som interesserer mig.

Det er OK for mig, at andre har en anden mening end jeg har. Det er også rart, når nogen har gjort sig nogle af de samme overvejelser, som jeg har.
Men hvis det ikke udtrykkeligt står i kandus regler at man SKAL lukke spørgsmål, så må vi jo bare respektere hinandens meninger: De, der synes, at spørgsmål skal lukkes, de lukker dem. Og de der synes, at de gerne må forblive åbne, de gør så det.
Problemerne opstår først når nogen synes, at deres mening er mere "rigtig" end andres.

Nåh, ja, Teil. En terrier er en hund...

Godkendelse af svar
Fra : DCH

Dato : 07-06-04 18:11

Tak for svaret qfha. Du kan da forstå hvad jeg mener. Nogen af dem havde efter min opfattelse en negativ holdning. Jeg mener bare at man maåske føler det er lidt spild, hvis ikke der kommer en reaktion - ikke at de skal vælge mit svar, men bare reagere med fx. en kommentar - men tak for din forståelse

Mvh Mika, DCH

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 08-06-04 00:03

Du har helt ret DCH. Et dialogforum kræver 2 vejs kommunikation. Hvis man venter på bedre svar, er det rimeligt at gøre opmærksom på det, ellers afslutte debatten.
Selvfølgelig har man lov at tænke sig om, - men 5 måneder, som du skriver, er vel nok lige i overkanten...
....og så skal du ikke tage dig af at nogle af indlæggene fordrejer dine motiver til det ukendelige...
mvh bvh..

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 08-06-04 10:08

TIL BVH

Tusind tak for din mening. Det er da rart at der er nogen der forstår mig...