/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kompressorhorn på scooter?
Fra : bumsbabs
Vist : 2325 gange
100 point
Dato : 05-06-04 19:57

Hej. Jeg går og overvejer at sætte denne på min sfx: http://www.thansen.dk/product.asp?c=263508439&n=602523091&pn=709926275 Men jeg ville lige høre om batteriet kan trække det??? For jeg har i dag også prøvet at sætte et gammel bilhorn på, men batteriet kunne ikke trække det. Det sagde bare et lille tamt "båå"... Skal man ellers have et større batteri i stedet for de kun 4 Amp standard har, og kan man i det hele tager få dem større (skal jo stadigvæk kunne være der)???
Mvh Steffen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-04 22:05

Det kompressorhorn kan ikke trækkes af dit batteri.
Du kan få et 5Amp batteri som fylder som dit, men det dur heller ikke.
Ellers må du montere størrer batterier et andet sted på scooteren, feks. nede under sædet.
Det kan være motorcykelbatterier eller bilbatteri.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 05-06-04 22:31

Hmmm... Ærgeligt... Kunne ellers have været sjovt når cyklisterne skal overhales Men tak for svaret pallebhansen.
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-04 00:52

Det er billigere, og med kraftigere lyd, at købe et engangskompres-horn, som thansen også har.
Du kunne vel ikke nænne at dytte efter de gamle damer, når du får halet ind på dem med deres rollator? Ha ha.
Men så stærkt kører du vel ikke?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 06-06-04 10:13

Ja... du mener sådan et koldgas-horn som man har til fodbold og sådan noget... Sådan et har jeg, men kan ikke lige finde ud af hvor jeg skal sætte det så det også ser pænt ud... Det var lige præcis de gamle damer og cyklisterne jeg havde tænkt på hehe... Og jeg kunne da ikke drømme om at køre en meter over 30... eller...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 11-06-04 10:58

Jeg har sq'da et kompresser horn på min.. det dur sq fint... Ved ikke helt om det er et der er lavet til scootere det sad på da jeg købte den..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 16:36

Man kan godt få nogle små modeller, som kan trække et horn, men de larmer ikke voldsomt på en scooter.
Men den viste model vil ikke kunne noget, da den trækker tænderne ud på batteriet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 17-06-04 11:36

Hmmm. En ef jer skulle tilfældigvis ikke have et link til hvor man kan få et horn der kan sættes på scooter, men som ikke lyder lige så tamt og skingert som det originale???
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-06-04 16:04

Alm. bilhorn, feks. fra thansen, lyder "næsten" så højt som en bil, og bruger kun 1/3 strøm i forhold til et kompressorhorn. Grunden til "næsten" er at der sker et spændingsdyk på batteriet, så det ryger ned på ca 9-10 Volt, og dermed ikke sender så stor en effekt gennem hornet. En knallert med et 6volt batteri skal selvfølgelig have et 6 volt horn. Måske kan man også sætte et 6volt horn på en 12 volt knallertbatteri, som så vil give en meget højere lyd fra sig, men brænder måske af, hvis det bruges mere end ca 3 sekunder af gangen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 17-06-04 23:05

Hmmmm... Prøvede ellers med et horn fra Harald-Nyborg forleden, men den kunne kun lige give et lille "kluk" fra sig... Det var et to tonet horn med relæ osv... Prøvede også kun at sætte et af hornene til, men det ville stadig ikke mere end bare sige et lille svagt "kluk"... Men ved ikke hvor meget det trækker af strøm i forhold til så mange andre? Har også set et par stykker på scootergalleri.dk med et Ford-A horn på... Kunne ellers også være sjovt Men kan et 4A batteri virkelig godt trække det?
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 00:06

Nej det kniber med at trække de fleste horn, med et 4A batteri. Men du kan jo prøve og hvis det ikke siger nok, så give THansen det tilbage, det siger de jo man kan.
Ford-A horn var jo i gl. dage 6 volt, men kan sikkert fåes i 12 volt, men så tror jeg ikke dit batteri kan få den til at sige noget.
VH Palle Hansen