/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er det muligt at dele (share) en brænder~
Fra : roogle
Vist : 554 gange
65 point
Dato : 08-06-02 14:05

Er det muligt at dele (share) en brænder ? hvis ja. HVORDAN??

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-06-02 14:21

Mener du mellem to computere?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-06-02 14:21

Mener du mellem to computere?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-06-02 14:22

Det er varmen (to klik) :)

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-06-02 15:10

Hvorfor share selve brænderen, hvis der er forbindelse mellem maskinerne er det da nemmere at dele de filer, der skal brændes.....

Men hvis brænderen partout SKAL deles kræver det vel at programmet til brænding ligger på begge maskiner og er ens.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-06-02 19:16

Tror faktisk han er klar over det........

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-02 18:50

som alm. drev ja, men det er ikke muligt at brænde på den over netværk hvisd
et er det du tænker på...
højreklik på den og gå ind under deling, så er resten vist nemt at gå
til.... Nogle gange skal der være en cd i drevet før du kan dele den

//Chingachgook

"roogle" <roogle.news@kandu.dk> wrote in message
news:blmM8.48823$4f4.1619501@news000.worldonline.dk...
> Er det muligt at dele (share) en brænder ? hvis ja. HVORDAN??E
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-02 19:48

> Er det muligt at dele (share) en brænder ? hvis ja. HVORDAN??E
Muligvis kan Padus Diskjuggler NET udgaven dette. Prøv at se på Padus homepage
......
mvh MIC

---
Outgoing mail is certified Virus Free by AVG 6.0.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.370 / Virus Database: 205 - Release Date: 05-06-2002

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 08-06-02 22:42

Jeg ville nu ikke dele den brænder.

Hvis 2 mennesker for adgang til brænderen samtidig, altså under brændingen, kan du risikere at den går galt.

og det ville være spild af for mange skiver bare for at dele den brænder. SÅ overvej det lige en ekstra gang inden du forsøger....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-06-02 22:48

Jeg forstår ikke al den polemik. Det er da SÅ meget nemmere bare at dele det der skal brændes!!! Jeg gør det ofte, og brænder hvad der skal brændes direkte fra en anden maskine. 1 gang har jeg haft det problem, at kildemaskinen gik ned midt i processen, men det er en meget lille fejlprocent.

DEL DOG DET DER SKAL BRÆNDES I STEDET!!!!!!!! (støn)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-02 21:57

Chingachgook wrote:
> som alm. drev ja, men det er ikke muligt at brænde på den over
> netværk hvisd et er det du tænker på...
>
Jo man kan så, jeg har set det gjort med WinMe. Det kræver at når brænder
programmet installeres på den computer der brændes fra skal det pege på
brænderen på netværket.
Vedkommende der havde systemet installeret blev hurtig træt af systemet,
fordi der var et pænt stykke mellem maskinerne og når han alligevel skulle
op på førstesal for at putte cd i brænderen.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 09-06-02 05:11

Ja det er muligt at dele en brænder, men det er ikke bare at sætte den til deling i egnskaber..
Som der er en der også nævner er det altså nemmere at dele filerne for derefter at brænde dem lokalt (fra den maskine som brænderen sidder i).
Men det kan da lade sig gøre..
Brænderen skal s'følig sættes til deling som en anden forklare, men det kræver også at brændersoftware'en ligge på begge maskiner, og i de fleste tilfælde skal software'en kunne styre et netværk for at vide hvilke kommandoer brænderen skal lytte til..
Som sagt.. del filerne, det er meget nemmere..

NitroOS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 15:49

Chingachgook wrote:
>
> som alm. drev ja, men det er ikke muligt at brænde på den over netværk hvisd
> et er det du tænker på...

Det er det da, forudsat man har det rigtige operativsystem.
Installer f.eks. en RedHat Linux, og brænd løs med Xcdroast eller
cdrecord.
Installerer du X-win (koster penge) på en winslows maskine, kan
du også brænde herfra.

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.
Den viste meget, men skjulte det vigtigste.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 19:43

In article <3D060DEC.8796DE5A@control.auc.dk>,
Kenneth Kristensen <kenne@control.auc.dk> wrote:

> Chingachgook wrote:
> >
> > som alm. drev ja, men det er ikke muligt at brænde på den over netværk hvisd
> > et er det du tænker på...
>
> Det er det da, forudsat man har det rigtige operativsystem.
> Installer f.eks. en RedHat Linux, og brænd løs med Xcdroast eller
> cdrecord.
> Installerer du X-win (koster penge) på en winslows maskine, kan
> du også brænde herfra.

WinXP - Remote desktop kan vel også klare det...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 11:04

"Povl H. Pedersen" wrote:

> WinXP - Remote desktop kan vel også klare det...

Muligvis, jeg har ingen erfaring med XP, og håber heller ikke på
at få det, da jeg er Linux mand.

--
"Anyone who slaps a 'this page is best viewed with Browser X'
label
on a Web page appears to be yearning for the bad old days, before
the Web, when you had very little chance of reading a document
written
on another computer, another word processor, or another network."

Accepteret svar
Fra : NitroOS

Modtaget 65 point
Dato : 14-06-02 23:51

Ja det er muligt at dele en brænder, men det er ikke bare at sætte den til deling i egnskaber..
Som der er en der også nævner er det altså nemmere at dele filerne for derefter at brænde dem lokalt (fra den maskine som brænderen sidder i).
Men det kan da lade sig gøre..
Brænderen skal s'følig sættes til deling som en anden forklare, men det kræver også at brændersoftware'en ligge på begge maskiner, og i de fleste tilfælde skal software'en kunne styre et netværk for at vide hvilke kommandoer brænderen skal lytte til..
Som sagt.. del filerne, det er meget nemmere..

NitroOS