/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac Os 7.5.2
Fra : john.Svenningsen
Vist : 418 gange
20 point
Dato : 04-06-04 15:52

hej jeg har en bærbar powerbook 190 med mac os 7.5.2
jeg har et problem jeg vil gerne have nogle spil og programmer på den men problemet er at der kun er diskette drev i den så jeg har downloadet stuffit expander til windows på min windows pc og så hentede jeg et spil og unzipede med det program og lagde det på en diskette og satte den i min mac men på ikonerne stod der pc og den åbner dem i word som tekst
hvad skyldes dette

Kommentar
Fra : tsolak

Dato : 19-09-04 21:50

Problemet er bl.a. at Windows ikke forstår ressourcegrene. Ressourcegrene er dele af et arkiv, som er organiseret på en bestemt måde. MacOS (frem til X) benytter disse grene, og især til programmer. Idet du pakker noget ud på PC'en konverteres disse ressorcegrene så at sige til, hvad Mac-en opfatter som tekst. Dvs. at det, du ender med på mac'en "forstås" som en lang tekstfil (PC-ikonet).

Lyder det lidt for teknisk?

Hvis du kan komme til det skal du downloade de pakkede programmer på Win-maskinen og flytte .sit-filerne og først pakke dem ud, når du har fylttet dem til mac'en (der skal være Stuffit Expander på mac'en).

God fornøjelse

Thomas S

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 21-09-04 15:24

jeg har fået svar på det hele fra et andet forum for længst