/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af Aprilia RS50
Fra : bilerne.dk
Vist : 661 gange
50 point
Dato : 07-06-02 22:04

Jeg kører med en 26 mm. karburator + en 49 mm.(80 ccm) cylinder.
Den har et vildt bundtræk, og trækker perfekt op til ca. 11.000 omdrejninger. Men som standard hvor kun plomberingen var fjernet trak den ud til 10.000 omdrejninger.
Jeg tror der er meget mere i motoren endnu, men jeg tror selv det er på grund af størrelsen af expansionskammeret i udstødningen der nu er for lille til at den kan give det vilde træk i top omdrejninger.
Som det er nu, er der slet ikke det der punkt hvor den pludselig eksploderer. Trækket er bare jævnt hele vejen ud.
Jeg har prøvet med en masse forskellige dyse størrelser for at se om det ændrede noget.
Jeg vil meget gerne høre nogen ideer...Lige nu går den 110 km/t på toppen, men jeg så herinde at en af jer har en der går 130 km/t.
Hvad er der lavet ved den? Er den muligvis gearet, eller trækker den bare totalt mange omdrejninger?

Accepteret svar
Fra : JohnnyM

Modtaget 60 point
Dato : 07-06-02 23:35

Hejsa den rs50 jeg havde der kørte ca 125/135 km/t var gearet en større i for og en mindre i bag eller's kørte jeg med en cylinder fra taffspeed racing som de havde fundet ud af var den bedste på det tidspunkt, og en 21mm karburator med hjemme lavet studs.
Det var det eneste der var gjort ved den og den kørte med original udstødning hvor kun plumberingen var fjernet...............

Mvh. Johnny

Kommentar
Fra : bilerne.dk

Dato : 08-06-02 08:11

Havde den et jævnt træk hele vejen ud gennem omdrejningerne, eller var den lidt død i starten og derefter vild fra f.eks 9000 omdrejninger?

Kommentar
Fra : JohnnyM

Dato : 08-06-02 08:35

Hej igen Fra ca. 7500 omdrejninger der skete noget vilgt men den var ikke død der var pæn bundtræk, den kunne lige lette forhjulet bare ved at gi fuld gas i første og uden at rive styret af...........

Johnny

Godkendelse af svar
Fra : bilerne.dk

Dato : 08-06-02 14:16

Tak for svaret JohnnyM.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 21:16

Prøvet med en anden udstødning end den 50cc potte du har på?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--

"bilerne.dk" <bilerne.dk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Mf8M8.46906$4f4.1592932@news000.worldonline.dk...
> Jeg kører med en 26 mm. karburator + en 49 mm.(80 ccm) cylinder.
> Den har et vildt bundtræk, og trækker perfekt op til ca. 11.000
> omdrejninger. Men som standard hvor kun plomberingen var fjernet trak
> den ud til 10.000 omdrejninger.
> Jeg tror der er meget mere i motoren endnu, men jeg tror selv det er på
> grund af størrelsen af expansionskammeret i udstødningen der nu er for
> lille til at den kan give det vilde træk i top omdrejninger.
> Som det er nu, er der slet ikke det der punkt hvor den pludselig
> eksploderer. Trækket er bare jævnt hele vejen ud.
> Jeg har prøvet med en masse forskellige dyse størrelser for at se om det
> ændrede noget.
> Jeg vil meget gerne høre nogen ideer...Lige nu går den 110 km/t på
> toppen, men jeg så herinde at en af jer har en der går 130 km/t.
> Hvad er der lavet ved den? Er den muligvis gearet, eller trækker den
> bare totalt mange omdrejninger?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : bilerne.dk

Dato : 10-06-02 06:35

Det er det jeg prøver at finde ud af. Og det er også det jeg er kommet frem til at problemet er.
Kan man købe en anden udstødning til RS50'eren der passer til en ordentlig tuning, eller skal man trylle noget?