/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobiloperatør skal jeg vælge eft~
Fra : steenfibiger
Vist : 478 gange
180 point
Dato : 03-06-04 13:40

Orange Mono har forhøjet samtalepriserne og opkaldsprisen både med og uden forbindelse til abonnenten. Hvis jeg vil skifte mobiloperatør, hvilket selskab skal jeg så vælge, hvis jeg prioriterer følgende:
Billige samtaleafgifter i Danmark.
Billige SMS til udlandet.
Mulighed for at ringe og sende SMS til og fra alle lande med GSM-telefoni.
Mulighed for at sende en e-mail fra telefonen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-06-04 14:32
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-06-04 14:56

Jeg kender godt teleprisguiden, men det var nu et mere kontant og håndgribeligt råd jeg var ude efter. Jeg synes at det er for meget at betale 3 kr for SMS til udlandet, når jeg ved at SMS transmitteres gratis på GSM-signalets lokalisationssignal. Så vidt jeg husker indgår SMS til udlandet heller ikke i teleprisguiden.
Men tak for svaret,
Steen

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 03-06-04 16:25

Hej Steen,
jeg har selv overvejet det samme, da jeg har betalt en del hos Telmore, da jeg en overgang sms'ede meget til Italien - jeg fandt denne side http://mobilsiden.dk/tips/tips.php?txt=smsudland.html - her kan du se de fleste mobilselskabers pris til udlandet - jeg tror, jeg ville vælge CBB, alternativt Telia, som dog har en lousy kundeservice, men jeg ved ikke med email og GSM til alle lande...
Vil i øvrigt lige nævne, at det tog Orange ca. 2 mdr. at portere mit nummer, jeg ved ikke om det stadig er et problem, men jeg var godt sur til sidst...
Held og lykke med det,
Hondaen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 04-06-04 14:55

Jeg undersøger nu om man med CBB kan modtage SMS fra udlandet og om man kan sende og modtage e-mails fra en almindelig GSM telefon uden WAB-funktion, f.eks. NOKIA 3310.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 07-06-04 18:16

Nej, desværre CBB er ikke en god idé, men jeg holder øje med mobilmarkedet for tiden.

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 08-06-04 10:12

Hej Steen,
vil lige nævne, at jeg har Telmore, som nu (vistnok sammen med TDC) tilbyder en service, hvor man kan besvare en email sendt fra en mobiltelefon (altså fra f.eks. Outlook) - synes helt klart det er værd at tage med, for det giver ikke så megen mening at sende en mail via sin mobil som ikke kan besvares. Det lyder lidt som om det måske kunne betale sig at undersøge dette også, og så måske benytte sig at et af de billige tilbud på mobiltelefoner med tilhørende abonnement - bare en tanke...

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-04 10:43

Hej Hondaen,
Jeg prøver lige at undersøge Telmore. CBB har svaret at de overvejer at komme med et tilbud til kunder der bliver porteret til CBB (fra bl.a. Orange Mono).
Tak for hjælpen,
Steen

Accepteret svar
Fra : Hondaen

Modtaget 180 point
Dato : 08-06-04 10:48

Hej Steen,
helt i orden - men sms'erne til udlandet er dyre hos Telmore;) Til gengæld har de en super kundeservice - du kan bl.a. chatte med dem online, og jeg har aldrig haft problemer med firmaet - hvilket jo er et særsyn inden for den branche.
Håber, du finder et godt abonnement - men i øvrigt har en 3310 da wap, eller?
Hondaen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-04 16:30

3310 har avancerede beskedfunktioner men ingen wab, så vidt jeg har opfattet det. Jeg afventer at CBB kommer med et godt tilbud i denne måned, som de har antydet kraftigt!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 10-06-04 10:57

Jeg undersøger nu også Sonofons www.selvhenter.dk

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 01-11-04 13:10

Tak for svaret Hondaen og undskyld den lange ventetid. Jeg er stadig kunnde hos Orange.