/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ingen lyd fra mit keyboard
Fra : gyllas
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 07-06-02 05:21

Jeg har et Yamaha midi keyboard, som jeg har sat til mit lydkort, men jeg kan ikke få nogle lyd fra det. jeg bruger band in a box 11, og det virker ok med dens lyd men jeg kan ikke få nogle toner fra mit keyboard ind i min computer.
er der ikke en der har en hvad min fejl kunne være??
MVH
Gyllas

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-06-02 08:55

Du har vel sat det forkert op. Er du sikker på, at du har sat stikket fra keyboardet i den rigtige indgang? Bare nysgerrig, ingen dis

Kommentar
Fra : gyllas

Dato : 07-06-02 12:00

ja det passer nemlig kun på et stik i lydkoret og på keyboard er der to mulighedder og dem har jeg prøver.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 50 point
Dato : 07-06-02 13:36

Husk alt midi udstyr skal sættes op i softwaren. midi ind-udgang er normalt ikke aktiveret, selvom dit lydkort virker.
Har du lagt den rigtige midi driver ind i pc'en?
Fulgte der evt. en driver med til keyboardet?

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-02 22:56

"gyllas" <gyllas.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:GzVL8.18867$N46.927686@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et Yamaha midi keyboard, som jeg har sat til mit lydkort, men
> jeg kan ikke få nogle lyd fra det. jeg bruger band in a box 11, og det
> virker ok med dens lyd men jeg kan ikke få nogle toner fra mit keyboard
> ind i min computer.
> er der ikke en der har en hvad min fejl kunne være??

Måske. Men du bliver nød til at fortælle hvordan du har forbundet dit
keyboard til lydkortet.
En typisk fejl som mange laver første gang de skal forbinde et keyboad
til et lyd kort, er at forbinde "in til in" og "out til out". Det er forkert!
In på keyboardet skal gå til out på lydkortet og out på keyboadet skal
gå til in på lydkortet.

--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/