/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha FS1 TUN
Fra : kandu4thomas
Vist : 2332 gange
50 point
Dato : 02-06-04 21:17

Halløjsa.. Jeg har en Yamaha FS1 4 gear DX.. Jeg står og skal til at tune den igen, da min gamle Ø43mm Jern, pakninger, topstykke, udstødning osv. er slidt op. Derfor har jeg tænkt mig at købe et tunsæt fra protuna..

Jeg vil høre med jer som har effaringer med nogle af sættene hvordan de har kørt.. Jeg er helt indstillet på at købe sættet 7,5HK tunsæt og så købe en Proma Racing udstødning ved siden af, istedet for 5,3HK udstødningen.. Jeg mener selv at Jern kører bedre end aluminium, ihvertfald på FS1.
Hvilket af de 3 tunsæt hos protuna, anbefaler i !?
MVH
Thomas P

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-06-04 21:32

Vælg sættet med 43mm alu kittet, det er et rigtigt godt kit, som jeg kun har gode erfaringer med! Det var jo også sådan en fætter der sad på din FS1 da du overtog den fra mig!!!

Så vælg da det de kalder 10,0HK tun, det ser ud til at være fornuftigt sammensat....

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 02-06-04 21:50

Hey
Jeg kan da fortælle at Proma har den fedeste lyd, og virker oxo efter hensigten..
Hvis ikke du har harft sådanne en før. Grim men go.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 02-06-04 23:19

køb ved motoline.. protuna og thansen er samme kvalitet...

Kommentar
Fra : superboy

Dato : 19-07-04 20:27

det 7,5 hk tunsæt fra protuna du snakker om har jeg på min 4 gear lige nu den køre ret godt hmm.. ca 80..

Kommentar
Fra : nick5

Dato : 26-07-04 19:26

DET lyder godt. men det bliver ikke det samme som selv at bygge det op fra bunden............
Du kan starte med 43 mm cylinder 18 kaburator 14 tand hjul for 47 bag og så ellers proma udstødning fra protuna........

Kommentar
Fra : hansenlars

Dato : 11-01-05 09:44

7,5 kører helt fint når kaburateren er indstillet ordenligt. omkring 80 med 5.3 hk udstødningen.

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 07-05-05 14:47

hej.
med deres 9,5 hk tun og polerede skyllekanaler, udstødningskanal, osv render den 120 km/t. det er ret vildt