/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Golfhandicap
Fra : majbritt05
Vist : 1496 gange
100 point
Dato : 02-06-04 20:51

Hejsa

Findes der et sted, hvor man kan se, hvad de forskellige golfhandikap svarer til? eller én som kan fortælle lidt om det?

Altså hvad svarer fx. handicap 8 til? og handicap 33? Altså hvor god er man så?

`Jeg ved godt at det er svært at sige præcist, men bare sådan cirka.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-06-04 21:01

hvis du spiller med een der har handicap 11 og du har handicap 33 skulle han gerne vidnde med 22 slag over dig når i har gået banen igennem, går det bedre end 22 i forskel vand du.
banen er også normeret til et vist antal slag så man kan også bedømme om man f.eks vandt slev om det rent faktisk gik ringere end dårligt.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-06-04 21:03
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-06-04 21:03

Her står alt hvad du vil vide:
http://www.golfstedet.dk/Golf%20handicap.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 17-06-04 16:21

hej Majbritt05 de profesionelle golf spillere går op i handicap når de når 0 så hvis du spiller med en fremmed så vær sikker på at han ikke er prof.
hvis du har problemer så se i din golfklubs klubhus der plejer at være en konverterings tabel hvor der står hvor mange slag du har hvis du har f.eks 34 i handicap herfra kan du vurdere hvor meget bedre du er end dine venner.

Kommentar
Fra : Ustorbank

Dato : 12-12-06 19:50

Hejsa. lige et kort forsøg på en forklaring.
Hvis banens par er 72, så har en spiller i handicap 0, ingen slag tildelt. det vil sige han må bruge 72 slag på de 18 huller.( ofte 4 par-3 huller, 10 par-4 huller, og 4 par-5 huller)
En spiller i handicap 22 må derfor bruge 72 + ca. 26 slag( afhængig af banens sværhedsgrad ).