/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kendskab til HEBO
Fra : jespereh
Vist : 663 gange
10 point
Dato : 31-05-04 22:49

Er der nogen der kender noget til dette kit ???
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8332

Hvor meget kommer min DR. Big til at køre, hvis at jeg smider det på sammen med en proma legal potte.
Alle begrænsninger er taget. kører pt. med 8000omdr./min (ca. 75km/t)

Og skal der skiftes krumtap ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-05-04 23:09

Du kommer til at køre ca. 105 efter dit speedometer, men 95 i virkeligheden.
Du skal også huske at dyse strålespidsen 2-3 trin op.
Og husk at køre det ordentligt til, ellers sætter cylinderen sig.
Skift også rem lidt "tidere" når du nu får flere HK.
Og frem for alt, brug fuldsyntetisk 2-taktsolie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-06-04 16:34

Det er et okay kit til de penge, køb evt TP Racing til de samme penge, det er godt nok støbejern men det kører fint og kan yde 12 HK. Ellers så køb Athena Racing(som nogen kalder evolution, kan IKKE sammenlignes med Polini EVO), som koster omkring de 1200 kr, det er alu og kan yde op til 17 HK, det kører rigtig godt! Men husk at skifte krumtap på din scooter da din krumtap ellers vil blive ødelagt ret så hurtigt!
En anden ting, køb en anden udstødning! F.eks. en TP Nardo, den yder godt på alle kits..... den koster 1300

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 01-06-04 18:12

det er et ganske udmærket kit... og holdbart... absolut kvali... gi'r sig selv når det er hebo... :P og så ska' det jo heller ikk køres til mer' end 50km.... så det er jo til at overkomme... :P ville nok oss lige smide en anden udst på... men det er jo op til dig selv... ja det ville være en go' ting lige at skifte tappen... standarden ka' godt holde lidt.. men det er bare et spørgsmål om tid før den står af... du ka' f.eks. sætte en hebo tap i... den koster ikk voldsomt meget og den holder...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-06-04 18:26

Altså nu er Hebo jo ikke så vildt igen som Athena Racing.... Men selvfølgelig køb dog en krumtap, din standard vil blive skæv inden så længe! Desuden ville det være en god idé at købe en anden kab, f.eks. en dellorto 21mm eller hvis du ikke vil ofre penge på det skal du huske at omdyse din nuværende kab til en større dyse, ca 10 nr større end nu!

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 01-06-04 23:28

ham chinabox ved hvad han snakker om...

Mvh: Jesper, Aprilia Sonic AC

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 02-06-04 00:45

fint nok, men hvor kan man købe en billig tap ????

Og ville det være bedre at købe et athena kit ???
Link: http://www.knallert.com/image/177.jpg

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-06-04 20:39

Du kan købe en hos www.scooter-shoppen.dk til 450 kr, den er udemærket og kan holde til 14.000 RPM(har læst en test af den og den var god) Det er en 10mm krydspind som skal sidde i, så husk at vælge 10mm når du køber cylinder kit! :)
Det med kittet, jeg ville selv vælge Athena Racing i stedet for Hebo, Athena er vildere.... Husk at blande olie i benzinen, det er ikke nok at oliepumpen blander 2% i(hvis den virker).....bland omkring 1,5% i benzinen, og 2 % når du kører cylinder til!

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 02-06-04 20:47

Ja køb Athena Racing cylinderen... Jeg skal selv have den på min Sonic... du kan evt. købe den hos: www.speedline.dk de har go service osv...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-06-04 21:20

Nej nej køb hos www.scooter-dele.dk de har et komplet Athena Racing cylinder kit med topstykke til 1100 kr(det er billigt)
Men hvis du køber det Athena Racing som er semi-racing, skal du have en anden potte på for at det vil køre ordenligt! Altså hvis du kører med standard potte, vil anbefale en TP Nardo udst eller en C16......
Ps. Husk at købe et ordenligt nåleleje, malossi anbefales, og brug en ordenlig 100% full synth. 2T Olie, Metrakit Pro Race, en af de bedste

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 03-06-04 00:37

>chinabox
>Nej nej køb hos www.scooter-dele.dk de har et komplet Athena Racing cylinder kit med topstykke til 1100 kr(det >er billigt)
>Men hvis du køber det Athena Racing som er semi-racing, skal du have en anden potte på for at det vil køre >ordenligt! Altså hvis du kører med standard potte, vil anbefale en TP Nardo udst eller en C16......
>Ps. Husk at købe et ordenligt nåleleje, malossi anbefales, og brug en ordenlig 100% full synth. 2T Olie, Metrakit >Pro Race, en af de bedste

Jeg kører med en proma legal potte, er den udemærket til dette sæt ???

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 03-06-04 11:44

din proma potte er slet ikke lavet til sådan et kraftigt cylinderkit, så jeg vil anbefale du køber en Bidalot C16, Yasuni Carrea 20 eller TP Nardo udst. vil også anbefale du køber en 21mm Dell'Orto karburator til at udnytte cylinderen ordenligt.. og køb os' en anden variator... f.eks malossi multivar eller Polini Speedcontrol. Doppler's krumtap skulle være god og den tar 16.000 omdrejninger og koster ca. 900 kr. køb også et andet luftfilter bare et discount f.eks TP powerfilter det koster en 99 kr.. det er ikke et komplet tun overhovedet men det går nok... hvis du vil vide mere eller spørge om hjælp til noget kan du kontakte mig på msn: epoxy_88@yahoo.dk og så vil jeg prøve at hjælpe dig så godt som muligt..

mvh: Jesper

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-06-04 18:48

En Legal potte? NEJ som epoxy_88 ogs siger..... den er alt for dårlig! Køb en Yasuni C16 eller en TP Nardo..... DU har ikke brug for en Doppler krumtap som kan holde til 16.000 RPM, du kan købe en til 450 som kan holde til 14.000 RPM. Dit Athena Racing kommer aldrig op på over mere end 12.000...... kan købes hos www.scooter-shoppen.dk

Mvh Jakob Happybent2003@hotmail.com

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 10 point
Dato : 21-02-05 08:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 05-08-05 17:09

Tak for svaret pallebhansen.