/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kobberpande
Fra : karin42
Vist : 3690 gange
100 point
Dato : 28-05-04 20:39

jeg er blevet ejer af en kobberpande ( stocki ) hvem kan gi' et tips om hvordan den skal behandles ang. rengøring efter madlavning ! karin.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-05-04 21:11

Du får den helt fin og blank med citronsyre(pulver i lille pose,ved krydderierne- købmanden,brugsen osv osv).
Gør sådan:Ca.en teskefuld pulver,lidt kogende vand,selv hvis du har brændt lidt på,forsvinder det,skrub lidt.
Jeg kender ikke "stocki",men kobberpander indvendig kan både være forsølvet(godt)og forzinket(dur ikke),
og så kobber,lidt svær at håndtere,men kan læres.Pas på med for høj varme,varmen er hurtig oppe på temperatur i en kobberpande,tag hensyn til det,ellers klarer citronsyren det.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 110 point
Dato : 28-05-04 21:24

Du kan også bruge citronsyren,til almindelige gryder hvis det er gået vildt til.
Ikke Teflon eller Titan (belægninger), men det skulle heller ikke blive aktuelt,da de er meget glatte,men de kan jo være slidte.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 28-05-04 21:31

ja nu er jeg ikke klar over om den er forsinket eller forsølvet ! men vi har afprøvet den idag og så vidt jeg kan se er den af alluminium indeni og det går lynende hurtigt .
men tak for svaret mvh. karin og go' pinse

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 28-05-04 21:33

Tak for svaret Keldd.
    ja men jeg vil prøve at få fat i ovenstående til rengøring af panden .
venlig hilsen karin.
)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-05-04 21:49

Selv tak karin42.
Skriver et tip om potter og pander,
mangler 10 min.
Hilsen Keldd.