/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sony STR-DB1070/RM-LP205
Fra : Gambrinus
Vist : 1013 gange
496 point
Dato : 27-05-04 12:28

Jeg har købt ovenstående surround reciever og fjernbetjening brugt.
Jeg har ledt højt og lavt efter uddybende informationer/manualer for disse
og surround i det hele taget.
Jeg er desuden indehaver af 3 Dantax sub. systemer og 2 gl. B&O trykkammerhøjtalere, som jeg er glad for, da jeg min hørelse efterhånden mangler en del af de høje toner. Jeg har altså ikke så meget brug for bas, men derimod mellemtone/diskant.
Efter gennemtygningen af manualen, kan jeg se, at højttalerne
kan tilsluttes på 2 måder :
2 Front, 2 Surround, 2 Bag + aktiv Sub. eller
2 Front, 2 Surround, 1 Center, 1 Bag + aktiv Sub.
Jeg må indrømme, at det forvirre mig lidt (Meget).
Hvilken af de 2 opsætninger vil i anbefale?
Det er min første forsøg ind surround's mystiske verden, så jeg er noget af en nybegynder inden for dette område. Jeg tager derfor med kyshånd mod alle råd og henvisninger.
Jeg kan programmere fjernbetjeningen til min Mitsubishi video.
Mit Prosonic tv (Købt i A-Z) findes dog ikke i listen. Hvem laver Prosonic? Hvilke fabrikater kan jeg evt. vælge i opsætningen, for at kunne styre mit tv?
Jeg har endvidere planer om at tilslutte en pc til anlægget, til afspilning af MP3 og DVD, så råd om dette, er også velkomne.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Rexon

Modtaget 496 point
Dato : 27-05-04 15:10

den mest normale er nok "2 front 2 surround 2 bag + aktiv sub" den vil jeg anbefale meget...men du kan jo også selv prøve at opsætte begge også se hvilken en du bedst kan li...men prøv at gå ind på www.prosonic.com der kan du muligvis finde noget...:P håber jeg kunne hjælpe...

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 27-05-04 16:03

hvis jeg har været til hjælp...kan jeg så få de point..? har meget brug for dem :P

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-04 17:58

Du ska' nok få nogle point, når du spørger så pænt.
Jeg lader dog spørgsmålet stå lidt endnu.
Hvad ska' du bruge point til ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-04 23:40

Hallooo hvor bli'r i af ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-04 00:00

2 Front, 2 Surround, 1 Center, 1 Bag + aktiv Sub Det da det du skal bruge! Ved nu heller ikke rigtigt hvad du mener! Mit har 2 front, 2 bag og 1 center + en sub! Det er normalt sådan man sætter surround!
Med hensyn til TV aner jeg det ikke!
Med hensyn til at tilslutte PC er det rimeligt nemt. Det kræver bare et kabel fra PC til forstærker, da jeg ikke kender dit lydkort er det svært at gætte lige hvilken kabel! DVD er heller ikke noget større problem hvis du har et grafikkort med TV-out, men jeg vil da anbefale en stationær DVD afspiller med 5.1 dekoder, hvis du vil have fuldt udbytte af dine DVD film med hensyn til dolby digital lyd!

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-05-04 10:52

Tak for svaret alle 2.
Det var godt nok ikke mange, der havde noget at sige til dette spørgsmål.
Jeg har været nede i vores lokale HI-Fi klub og fik noget materiale med hjem.
Jeg kan godt forstå at både i og jeg er forvirrede.
Sony har åbentbart deres egen måde, at lave surround.
Det jeg har fået købt, er en 6.1 forstærket med en 7.1 dekoder !
Derfor kan man vælge ingen center og 2 bag, eller 1 center og 2 bag.
Logisk ik'
For øvrigt vil det nok være bedre, om jeg investerede i 7-8 mono trin på 500w hver til kr. 149,900 stk. fra Hi-Fi klubben. Problemet er bare at der sidder en 3000 VA trafo i hvert trin, så jeg skal nok ha' lagt et nyt kabel fra transformerstationen.
>Rexon Har du selv prøvet dit link ?
Ok Rexon du får point alligevel, fordi du spurgte så pænt.