/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plantning af husløg
Fra : ahtn
Vist : 4958 gange
50 point
Dato : 26-05-04 21:59

hej alle
husløg skulle være noget af det nemmeste og stiller ikke store krav til jorden - det ved jeg.
men kan jorden blive for god - kan man ex. sætte husløg i nyindkøbt jord, som egner sig til et surbundsbed ???
og er der nogle bud på hvad rhododendron-jord ellers kan bruges til ???
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-05-04 22:02

Husløg elsker god jord Hvis du har havebassin er jorden også god i det da det hindre algedannelse ellers kan det da bare blandes med jord i alle bede
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-04 22:11

Vi har husløg på en sten i haven, der har den været de sidste 8 år.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 26-05-04 22:12
Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-04 22:17

Jeg er nu ikke helt enig. Vores erfaring med husløg er at man snarere kan være for god ved dem end det modsatte.
Et enkelt link blandt mange: http://www.nethave.dk/nethave/html/body_sos6.html Hvis jorden er for god vokser husløget voldsomt og bliver ranglet istedet busket og brede.

mvh
anyway

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 25-06-04 10:32

Tak for svaret anyway.