/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Morgenkvamle...........
Fra : nh1
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 25-05-04 12:52

Jeg "lider" for tiden af morgenkvamle som vare fra ½ min. efter jeg er stået op og til hen på eftermiddagen, hvilket jo bare er så ubehageligt og ødelæggene mit humør.

Er der nogle der har et godt råd til at mindske det eller at få det helt til at stoppe??

Skulle måske lige huske at skrive at jeg er 3 mdr. henne, hvilket vist er grunden til min kvamle

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 25-05-04 13:00

Undgå for fed mad og for lange pauser mellem måltiderne. Se i øvrigt her:

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?name=Kvalme+og+opkastninger+under+graviditeten+&categoryId=1104&article=1813

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 110 point
Dato : 25-05-04 13:17

Prøv at spise en lille smule inden du står op. Det kan evt være en skive knækbrød, kiks eller lidt frugt.
Ellers mener jeg, at Ingefærtabletter kan afhælpe.

Cali

Ps: tilbragte selv de første fire måneder med hovedet i en spand, de gange jeg har været gravid, så jeg føler med dig!

Kommentar
Fra : manson2

Dato : 25-05-04 13:58

Prøv med disse B-vitaminer - det har hjulpet nogle, men snak lige med din læge først.

B6-vitamin (pyridoxin, pyridoxal og pyridoxamin)

Mvh
Manson

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 25-05-04 15:04

kan du ikke bare proppe 2 fingre i halsen og brække dig ? ....det gør jeg når jeg har været på druk...:D det hjælper :D

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 25-05-04 18:03

Hejsa.

Tillykke med omstændighederne

Jeg har også hørt at ingefærstabeletter skulle hjælpe mod kvalme. Men også at mariekiks skulle være gode.

Ellers bare drik en masse vand.

Håber det snart går over.

Hvis det er meget slemt kan din jordemoder eller læge måske give dig et eller andet. om ikke andet så nogle gode råd.

Godkendelse af svar
Fra : nh1

Dato : 27-05-04 11:03

Tak for svaret calista, og i andre.
Håber det bedste og at det snart må være over

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 27-05-04 20:54

Stort TILLYKKE
Her er alle de råd jeg fik da jeg havde kvalme og kastede op døgnet rundt under HELE min graviditet PYYYHA

Zoneterapi
Magnet armbånd
Mariekiks
Vandmelon
Spis inden du står ud af sengen – derfor læg det klar inden du sover
Mandler
Cherrytomater
The
Undgå stærke lugte, parfume og luft godt ud hjemme fra morgenstunden

Mit eget personlige gode råd er at forsøge at se kvalmen som noget positivt indtil du kan mærke liv.
Alle gravide går og higer efter det første tegn på liv og jeg valgte at se kvalmen som et sikkert tegn på at alt var vel derinde.

Jeg håber du snart er ovre det – for de fleste stopper kvalmen efter 4. mdr.

Rigtig god graviditet.

TulleTine