/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
TOPCOM WBR 611, logger af og på WLAN til~
Fra : michaelebeltoft
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 24-05-04 20:13

Dette er et emne som tidligere har været oppe og vende her på forummet, men der var ikke nogle svar på en evt. afhjælpning af problemet så nu prøver jeg at spørge.

Jeg har købt en trådløs router af mærket TOPCOM, model WBR 611. Den er for et stykke tid siden begyndt at tænde og slukke for den trådløse forbindelse helt tilfældigt og ret ofte.

Min router står tændt 24 timer i døgnet og jeg anvender en nøgle for at få adgang til den.

Please hjælp mig.

På forhånd tak
Michael

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 24-05-04 20:27

hmmm det kan godt være fordi forbindelsen ikke altid er lige god fordi den er trådløs...for trådløst internet er ikke særlig godt endnu....for det var meningen at vi selv skulle have det herhjemme og det skulle gå fra min mors kontor også til mit værelse ovenpå...og der er ca 10 m...men det kunne vi ikke for så ville forbindelsen være for dårlig og ville lukke en gang imellem...så måske er det derfor...men ellers måske noget som går ind over forbindelsen...f.eks mit trådløse tastatur og mus bliver påvirket af min telefon...håber jeg har været til hjælp :P

Kommentar
Fra : michaelebeltoft

Dato : 24-05-04 20:29

Det er desværre ikke nogle af de ting du nævner som kan være årsagen. Den fungerede jo fint i starten, og desuden fungerer den lige dråligt om jeg sidder på 2 sal (routeren er i stue etagen) eller lige ved siden af den...

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 24-05-04 20:32

hmmm....vores er ikke trådløs...men den har det også med at lukke ned også går der et stykke tid også er jeg på nettet igen...så måske er det dit internet abonnement som bliver overbelastet for der er jo en del som er på samme net...og især hvis du bor i byen...

Kommentar
Fra : michaelebeltoft

Dato : 24-05-04 21:53

Efter at have bokset lidt med det har jeg fået det til at virke. Ved ikke helt hvad jeg gjorde, men har bl.a. skiftet kanal fra 1 til 3 og tilbage igen, slået windows styring fra og deaktiveret IEEE godkendelse.