/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Ringenes Herre - De To Tårne
Fra : executor
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 24-05-04 00:14

Kan det virkelig passe at Ringenes Herre: De To Tårne - Extended (kode 2) på CD WOW er uden dansk undertekster???

Er der ik standart med dansk undertekster på en kode 2 DVD???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-04 00:53

Her kan du se hvad regionalkoderne på dvd betyder http://www.laserdisken.com/html/vistekst.dna?navn=regionalkoder

Hvad er regionalkoder?
Regionalkoder er en teknisk metode til at opdele verden for så vidt angår DVD-plader. Filmproducenterne har inddelt verden i 6 regioner. Når en DVD-plade udgives, er den kodet med den pågældende region.
Det vil sige, at en DVD-plade, der er udgivet i region 2, er kodet med region 2.

DVD-afspillerne er også kodet til den region, de sælges i. DVD-afspillerne i region 2 er fra fabrikkens side kodet, så de kun kan afspille DVD-plader fra samme region - her region 2.
Det skræmmende resultat er, at en almindelig DVD-afspiller kun kan afspille DVD-plader, der er udgivet i samme region. Andre plader kan IKKE afspilles (medmindre der foretages særlige foranstaltninger, læs afsnittet "Laserdiskens holdning og løsning!"). De 6 regioner er følgende:

USA og Canada
Europa, Japan og Sydafrika
Sydøstasien
Syd- og Mellemamerika og Australien
Afrika og det meste af Asien
Kina

Det har intet med danske undertekster at gøre.

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal give for De to Tårne, men her koster den 229,- kr. og du kan få den med danske tekster. http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=DVD_info&id=214&Oprindelse=KELKOO

mvh ans

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-05-04 07:03

Har du ikke bare trykket "Subtitles off" på fjernb

Kommentar
Fra : necron

Dato : 24-05-04 10:47

lo, jeg har den selv på xtd dvd, og der er danske undertekster på.. hvis du har interesse i at købe filmen, skriv (necron@hackermail.com)

/necron