/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Parkering i Århus
Fra : delvis
Vist : 2939 gange
100 point
Dato : 23-05-04 21:54

Hej allesammen!
Jeg skal starte på mit nye arbejde i Århus i juli. Jeg skal køre ca. 45 km for at komme på arbejde hver dag, og bus/tog passer elendigt. Jeg overvejer derfor at købe en bil. Derfor søger jeg oplysninger op parkering i Århus. Det skal være sådan at jeg kan parkere der hele dagen (mens jeg er på arbejde) og det er fra mandag til lørdag (begge dage inklusiv).
Jeg har undersøgt lidt om Århus kommunes egen ordning, hvor man betaler 700 kr/mdr. for at parkere. Så hvis nogen kender andre billigere metoder, vil jeg meget gerne høre fra jer!

Jeg skal arbejde på Ryesgade hvis det har nogen relavans.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-05-04 22:32

Jeg ved man kan holde gratis på Marselisborg Allé, og nogle veje der oppe i området. Det er jo ikke så langt fra Ryesgade.

Kommentar
Fra : delvis

Dato : 23-05-04 22:48

Ved du noget om hvordan det helt praktisk foregår? Er der bare sådan at man kommer først til mølle og er man sikret en parkeringsplads hver dag?

Accepteret svar
Fra : 888

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-04 23:51

Kør ned på havnen bag Kommunedata i Spanien (overfor indkørslen til Bruuns galleri's Parkerings plads). Der er masser af pakeringspladser hvor du kan holde gratis og du kommer næppe meget nærmere Ryesgade andre steder i byen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-04 00:10

Har du talt med din kommende arbejdsgiver om parkeringsproblemet. Det kan jo være at han/hun har rådighed over parkeringspladser, eller evt. vil give et tilskud til en fast plads.

mvh ans

Kommentar
Fra : delvis

Dato : 24-05-04 08:24

-> ans: Jeg har hørt min nye arbejdsgiver, og der er ikke noget hjælp, desværre.

-> 888: Det lyder da dejligt! Jeg tror måske det bliver den, men hører gerne flere forslag!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-05-04 09:38

> delvis
Nu har du nok valgt en af de absolut "sværeste" adresser.
Forslag: Parker en den nærmeste stationsby, tag toget til Hovedbanegården, gå de sidste 50-100 meter til din nye arbejdsplads. Bare én parkeringsbøde kan betale denne tur i adskillige uger.
/PG

Kommentar
Fra : delvis

Dato : 24-05-04 10:00

Ja, ved det godt, men tog og busser passer bare elendigt. Vi åbner kl. 10 og toget er inde 8.55 og hvad skal man lave i Århus en time hver morgen?

Jeg ved godt det er dyrt at have bil, men det er det "nemmeste".... (lige bortset fra det ret væsentlig - parkering.)

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-05-04 10:23

Hvor kommer du "ind" fra ?
/PG

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-05-04 10:27

Delvis> Jeg er ret sikker på at det er det bedste (og billigste) sted du kan holde i forhold til ryesgade. Det er bare lige over i lyskrydset ved rutebilstationen og så at gå igennem rosenkrantzgade, så er du i ryesgade...

Kommentar
Fra : delvis

Dato : 24-05-04 10:52

Flash77> Men ved du så hvad det koster?

Guild> Jeg kommer fra Kolind på Djursland. Har undersøgt noget med at pendle, men der var ikke noget.

Jeg har lige hørt at man måske kan holde ved musikhuset for 360/mdr...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-05-04 22:35

> delvis
Forslag: Kør ind til Egå, parker på parkeringspladsen ved Brobjergparken (Føtex), og hop på linie 56 eller en af de mange rutebiler. Stoppested ved Føtex. Så er du på Banegårdspladsen på rekordtid (10-15 minutter).

Så har du da sparet 360/mdr, som du garanteret sagtens kan bruge til noget "sjovt"
/PG

Kommentar
Fra : delvis

Dato : 25-05-04 22:53

Guild> Det lyder da som en ganske god ide. Der kan man måske parkere gratis? Hvad koster et månedskort så til bybusserne? ved du det, for jeg sidder jo og laver regnestykker hele tiden :)

Kommentar
Fra : 888

Dato : 25-05-04 23:07

Tror nu stadigvæk man bliver gladest for at parkere nede i spanien (bagved KMD i nr. 19 - indkørsel ved hydro tanken) hvor det er gratis og der altid er masser af pladser. Det er 100% sikkert det nærmeste (ok - MÅSKE +/- nogle få meter) man kan komme ryesgade af de bud der er kommet indtil nu - der er ca. 500 m. derop - og så er det gratis.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-05-04 23:26

> delvis
Der findes flere parkeringspladser i dette område ved Føtex, og jeg mener alle er gratis (Det er 14 år siden jeg boede i Brobjergparken).

Her finder du forskellige priser:
http://www.bus-info.dk/Produkter%20og%20Priser/Billettyper.aspx

/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-06-04 00:15

> delvis
Hvis du fik svar, så husk lige at lukke spørgsmålet !
/ PG

Godkendelse af svar
Fra : delvis

Dato : 11-06-04 12:56

Tak for hjælpen! Hvis jeg får købt en bil bliver det nok bag KMD man kan finde mig :D Mange tak for hjælpen allesammen!