/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
cdex fra computer til mp3
Fra : dolli
Vist : 473 gange
240 point
Dato : 23-05-04 08:45

Hej
Er der en som kan hjælpe mig. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg laver mine cd´er som ligger på computeren om til mp3 filer med programmet cdex. Jeg kan godt når jeg lægger en cd i drevet.

Hvis ja, gerne en simple manual. punkt 1: først gør du osv.

mvh. Palle

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-05-04 10:45

hej Palle

Kan du ikke bare trække dine wave filer ind i programmet, og så derefter trykke F9?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-05-04 12:36

Hvis dine filer ligger som .wav filer findes der glimrende freewareprogrammer der converterer .wav til mp3 format. Det er det letteste og nemmeste måde at convertere på, som ikke behøver nogen vejledning.

Programmer kan hentes www.download.com og i søgefelltet skriver du blot

wav to mp3

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 23-05-04 21:48

Hej

Mine filer er Windows Media-lydfiler. Kan de laves om til wavefiler eller er de wave filer.

Som i kan se er jeg håbløs. Jeg behøver jeres hjælp.

mvh.
Palle

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 240 point
Dato : 24-05-04 10:55

Med dette program skulle du kunne convertere alle musik-filer direkte til mp3 format :

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=wma+to+mp3&tg=dl-20&search.x=15&search.y=6

AVOne - All to MP3 Converter 1.52
Convert various audio formats to MP3 in batch mode.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-04 18:39

Hvilken version bruger du?

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 25-05-04 19:53

hej

mit styresystem er xp professionel version 2002.

Jeg har downloadet

AVOne - All to MP3 Converter 1.52
Convert various audio formats to MP3 in batch mode.

Men jeg kan ikke få det til at virke. Skal jeg ændre mine instillinger eller hvad kan i foreslå jeg skal
prøve.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-05-04 22:42

Jeg har lige prøvet med at convertere en .wav-fil til mp3-fil.
Jeg har også xp home. Der ligger dog den begrænsning, at man "kun" kan få ca. 1 min. converteret. Så for at få en hel convertering, skal man åbenbart købe en licens.

Ellers kan du læse lidt mere om hvordan man gør her:

http://www.rm-mp3.com/

Skal lige nævne at kvaliteten er helt i top.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-05-04 23:01

Yderligere skal lige siges, at en licens koste 25 euro.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 00:08

http://www.mp3-converter.com/cdda_xtractor.htm Den her skulle være gratis wma til mp3

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 00:54

Så bør du nok lige se det en gang mere tedd.
Her skal man også betale for wma til mp3. Ca. 25 $.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 00:55

Tiderne med komplet gratis-programmer er ved at være ovre, til gengæld er de også bedre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 00:57

Hvor ser du det ellebye?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 08:11

Du skal ind under WMA Converters, da det er sådanne filer der skal konverteres.
Se så på følgende 2 produkter som der skal konverteres fra:

All to WMA Converter
Get the Trial Version from Litex Media
Register for $14.95

Advanced WMA Workshop
Purchase for $24.95
(completely secure ordering)

Jeg kan ikke se om de er trial-versioner, (så plejer det at være tidsbegrænsede fuldversioner), eller om de er begrænsede versioner, (eks. kun eet min. konvertering)

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 08:16

Men ret mig endelig, hvis WMA ikke er det samme som Windows Media-lydfiler, for så tager jeg naturligvis fejl.

Godkendelse af svar
Fra : dolli

Dato : 26-05-04 09:06

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 14:46

Du har nok ret ellebye lidt uoverskuelig side