/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af honda melody mini
Fra : Hondamelodymini
Vist : 5424 gange
20 point
Dato : 03-06-02 22:04

Jeg vil gerne have nogle tips til tuning af en honda melody mini!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Duckieboy

Modtaget 20 point
Dato : 05-06-02 10:18

Hejsa!

Jeg står i selv samme situation...og jeg vil gerne bidrage med det som jeg efter ihærdigt arbejde har fundet ud af..

Jeg har nemlig selv også en melody(har haft de i en uge)...jeg har ike fået tid/penge til at bestille de tundele der skal bruges......jeg går nemlig og døjer med at få karburatoren indstilt ordentligt og få den til at køre ordentligt......den har INTET bundtræk....

men når jeg har fået den til at virke optimalt så vil jeg tune den på følgende måde:

Idet Melodyen er en forholdsvis gammel scooterknallert er der det ved at Honda senere laver nye scooter, men nogle af de dele skulle passe på melodyen også.......

Derfor kan man hvis man filer/fjerner nogle af køleripperne på en Honda Vision cylinder godt bruge sådan en cylinder....man kan enten få en 43 mm eller en 46 mm hos f.eks www.west-import.dk hvor der også følger et stempel med, uden at det er særlig dyrt.....

dog skal man også lige huske et topstykke der passer til...46 mm har de hos west-import..og jeg har tænkt mig at prøve med 46 mm cylinder..og så skal jeg også have det topstykke....

Så skal du også have gjort noget ved din karburator, men jeg har tænkt mig at købe en enten 17,5 mm Honda Vision cylinder hos f.eks www.protuna.dk - der har de kun 21 mm så sig lige til hvis du finder et sted de har 17,5 mm til Vision.......

Og så har jeg ladet mig fortælle at idet de andre dele passer så vil en Honda Vision tunudstødning også passe...det kan dog godt være at ophænget ikke er helt magen til, men det kan man enten selv gøre, eller få en smed eller en anden til at hjælpe sig med(det gør jeg i hvertfald)....

Jeg håber du kan bruge mine råd til noget og hvis du selv har andre råd så skriv endelig til mig.....og skriv venligst også hvis du vælger at bruge denne tun-opsætning.....for så kan jeg høre hvordan det gik, hvis altså ikke jeg selv har fået mit på før dig......

vi skrives ved

MVH Duckieboy

Godkendelse af svar
Fra : Hondamelodymini

Dato : 05-06-02 10:52

Kære Duckieboy

TAk for de gode råd, det var lige hvad jeg manglede, og jeg tror bestemt at jeg vil prøve denne tun metode. Hvis jeg finder et sted med en 17,5mm karburator skal jeg nok give lyd hurtigst muligst. Tak for de gode råd.

Hilsen Hondamelodymini

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 05-06-02 14:05

En ting til:

husk lige at skrive når du har fået det til at virke!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tutbenne

Dato : 14-10-02 16:10

Du kan plane topstykket! det gav 30 km/t på min egen så det er da vær at prøve!!!

Kommentar
Fra : FLOOP

Dato : 14-10-03 19:01

jeg vil bare lige fortælle at man kan bruge tunudstødning fra peugeot buxy. Der er det nemlig muligt at få nogle af dem fra polini altså deres knækudstødninger. Det er også muligt at få en 47,00 mm cylinderkit (Altså cylinder, stempel, topstykke og pakninger).