/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Previa sæder!
Fra : tp2011
Vist : 1540 gange
20 point
Dato : 03-06-02 16:07

Hvor finder jeg sæder til at sætte bagi en Previa? De må gerne være brugte/billige!
Er der nogen der ved om man må sætte sæderne i så snart man er uden for DK?

Accepteret svar
Fra : bilerne.dk

Modtaget 30 point
Dato : 03-06-02 16:24

Jeg tror du kan finde sæderne hos den autoriserede Toyota importør. Det er her de i tidens morgen pillede sæderne ud.
Du må gerne sætte sæderne i så snart du er ude af Danmark. Vores regler gælder heldigvis ikke i andre lande...
Du kan bare have dem siddende løst og så montere dem fast når du er ude af Danmark. Det plejer at kunne gøres uden værktøj.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 15:14

On Mon, 03 Jun 2002 14:07:02 GMT, "tp2011" <tp2011.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen der ved om man må sætte sæderne i så snart man er uden for
>DK?

Det må du ikke.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 15:18

øhm... er du helt sikker på det... ved min fader med Sportsvan'en vist gerne
må når han kommer til Tyskland, da afgifts spørgsmålet kun er gældene når du
kører i danmark

--
remove _WOLLA_ from mail to relpy
"Mogens Knudsen" <alfaromeo164qv24v@FJERNEDETTEjubiimail.dk> wrote in
message news:3cfb79a6.33451771@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 03 Jun 2002 14:07:02 GMT, "tp2011" <tp2011.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Er der nogen der ved om man må sætte sæderne i så snart man er uden for
> >DK?
>
> Det må du ikke.
>
> --
> /Mogens
> http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 15:27

On Mon, 3 Jun 2002 16:18:13 +0200, "Rasmus Trenskow"
<rasmus@_WOLLA_trenskow.com> wrote:

>øhm... er du helt sikker på det... ved min fader med Sportsvan'en vist gerne
>må når han kommer til Tyskland, da afgifts spørgsmålet kun er gældene når du
>kører i danmark

Bilen skal også i resten af EU køre, som den oprindeligt er tiltænkt.
Det ser man også med 10 personers busser, som i princippet er ukendte
i resten af Europa.

Sandsynligheden for at blive knaldet på "sæder i bag på en gul-pladet
bil" er imidlertid lig nul, fordi tyskerne - eksempelvis - ikke kender
til begrebet. Det er imidlertid en helt anden sag.

Jeg har tidligere undersøgt sagen og fik at vide, at hvis jeg i DK
blev stoppet med løstliggende bagsæder i varerummet i en gul-pladet
bil (f.eks. på vej på ferie), havde jeg et alvorligt problem - særligt
i Danmark.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 17:27

In article <3cfb7bd5.34009993@dtext.news.tele.dk>, Mogens Knudsen wrote:
> On Mon, 3 Jun 2002 16:18:13 +0200, "Rasmus Trenskow"
><rasmus@_WOLLA_trenskow.com> wrote:
>
> Sandsynligheden for at blive knaldet på "sæder i bag på en gul-pladet
> bil" er imidlertid lig nul, fordi tyskerne - eksempelvis - ikke kender
> til begrebet. Det er imidlertid en helt anden sag.
>

Lige praesis. Afgiftssystemet med gule plader paa biler er en dansk opfindelse,
og ikke noget der findes i resten af Europa, eller resten af verden for den sags
skyld (ihvertfald ikke hvad jeg kender til).

--
Regards, Mourad

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 20:31

On Mon, 3 Jun 2002 16:26:30 +0000 (UTC), Mourad Derriche
<mdr@omnix.dk> wrote:

>Afgiftssystemet med gule plader paa biler er en dansk opfindelse
>og ikke noget, der findes i resten af Europa

Norge har noget tilsvarende - du genkender bilerne på grønne plader
med sorte tal/bogstaver.

--
/Mogens
http://alfa.tkrath.dk

Godkendelse af svar
Fra : tp2011

Dato : 04-06-02 08:57

Tak for hjælpen! Ærgeligt at der ikke helt er enighed og faste regler om denne sag med sæder bagi.

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : bilerne.dk

Dato : 04-06-02 09:56

Tjaa...Måske er det da rigtigt det med at man ikke må køre i udlandet med sæderne monteret bagi ifølge danske regler.
Men i tyskland foregår alt efter tyske regler. Tænk hvis tyskland skulle sørge for at hele verdens regler blev overholdt i tyskland??!!
Det ville gå helt galt. Derfor gælder udelukkende tyske regler i tyskland.

Og selvfølgelig må man køre med et løst søde bag ens bil. Man vil aldrig kunne blive knaldet for noget man ikke har gjort. Det er ren og skær varekørsel at køre med et løst sæde i varerummet. At en enkelt politimand ikke er glad for det og prøver at skræmme en, det kan han ikke gøre en meter ved. Det er stadigvæk ren og skær varekørsel.