/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Alligator Stewed in Sauce Piquant (Overs~
Fra : netper
Vist : 1891 gange
200 point
Dato : 20-05-04 20:56

Jeg leder efter nogle opskrifter med krokodille, men dem er der ikke mange af på dansk, så jeg har fundet denne som jeg håber er nogen der har lyst til at oversætte for mig.

Mvh
Per

4 Servings

2.00 tb Olive oil
1.00 lb Alligator meat; cut in 2"
-strips
Emeril's Essence; see * Note
0.25 c Chopped onions
0.25 c Chopped green onions
0.25 c Chopped celery
0.25 c Chopped green bell peppers
2.00 tb Minced seeded jalapeno
-peppers
1.50 tb Minced garlic
2.00 tb Chopped fresh basil
2.00 ts Chopped fresh thyme
2.00 ts Chopped fresh oregano
2.00 Bay leaves
2.50 c Peeled; seeded and chopped
-tomatoes
3.00 c Chicken stock
1.00 pn Cayenne pepper
Salt; to taste
Freshly-ground black pepper;
-to taste
2.00 tb Unsalted butter
2.00 c Cooked White rice
2.00 tb Chopped green onions

* Note: See the "Emeril's Essence Information" recipe which is
included in this collection.

In a saucepan, heat the olive oil. Season the alligator meat with
Emeril's Essence. When the oil is hot, sear the alligator meat. Add
the onions, green onions, celery, bell peppers, jalapenos, and
garlic. Saute for 2 minutes. Add the herbs and continue sauteing for
1 minute. Stir in the tomatoes and stock. Season with cayenne, salt
and pepper. Simmer the sauce for about 30 minutes or until the
alligator meat is tender. Stir in the butter. Remove remove 2 cups of
the sauce and puree until smooth and set aside. This is a sauce for
the "Whole Roasted Chicken Stuffed With Dirty Rice" (the recipe for
which is also included in this collection). Spoon the remaining
alligator sauce piquant over white rice in a shallow bowl. Garnish
with green onions and Emeril's Essence. This recipe yields 4
appetizer servings.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-05-04 21:00

Du kan bruge denne til små sætninger
http://translation.langenberg.com/
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-05-04 21:05

Øh bare lidt nysgerrig! Hvor køber man lige krokodillekød i Danmark?

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-05-04 21:13

Der bliver inporteret lidt krokodille fra bla australske farme, men det er ikke så nemt at finde.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 20-05-04 21:36

Oversætte den kan jeg ikke, for jeg ved bl.a. ikke hvad green onion er. Men måske kan du bruge denne her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_land.php?id=16236

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 20-05-04 21:40

Og denne side indeholder en 3-4 opskrifter på dansk på krokodille- og alligatorkød
http://www.arkaisk.dk/kogebog2.htm

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 200 point
Dato : 20-05-04 22:13

Jeg fandt ud af hvad green onion er, så jeg prøver, men som du kan se er jeg lidt i tvivl om, der er tale om en bestemt slags peberfrugt.
Og du mangler opskriften på Emerils Essens.
Men her er mit bud:
4 portioner

2 spsk olivenolie
1 pund alligatorkød skåret i ca 5 cm strimler
   Emerils essens; se *note
0,25 kop hakket løg
0,25 kop hakket ungt løg, så ungt at knolden ikke er udviklet endnu
0,25 kop hakket stangsellei
0,25 kop hakket grøn peberfrugt (jeg ved ikke om bell (klokke) er en bestemt type
2 spsk finthakket jalapeno pebre med frøene fjernet
1,5 spsk finthakket hvidløg
2 spsk hakket frisk basilikum
2 tsk hakket frisk timian
2 tsk hakket frisk oregano
2 laurbærblade
2,5 kop hakkede tomater med skind og kerner fjernet
3 kopper kyllingebouillon
1 nip cayenne peber
salt efter smag
friskkværnet sort peber efter smag
2 tsk usaltet smør
2 kopper hvid ris
2 tsk hakket ungt løg, så ungt at knolden ikke er udviklet endnu

*note: se ”Emerils Essens information” opskrift, der er inkluderet i denne kollektion.

I en stegepande, varm olivenolien. Krydr alligatorkødet med Emerils Essens. Når olien er varm, brun alligatorkødet. Tilsæt løg, ungt løg, selleri, peberfrugt, jalepenos og hvidløg. Sauter i 2 minutter. Tilsær krydderurter og fortsæt sauteringen i 1 minut. Rør tomaterne i og bouillonen. Krydr med cayenne, salt og peber. Lad saucen simre i ca 30 minutter eller indtil kødet er mørt. Rør smørret i. Tag 2 kopper af saucen og puréer indtil det er glat og stil til side. Dette er saucen til ”Hel stegt kylling fyldt med Beskidte ris” (som også er inkluderet i denne kollektion). Kom (i skefulde) den resterende sauce over de hvide ris i en lav skål. Drys med unge løg og Emerils essens. Denne opskrift rækker til 4 appetitvækkende serveringer.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-05-04 22:33

Jeg mener at det nogle krydderier, og jeg har fundet en liste her som vist skulle høre til

2 1/2 tablespoons paprika
2 tablespoons salt
2 tablespoons garlic powder
1 tablespoon black pepper
1 tablespoon onion powder
1 tablespoon cayenne pepper
1 tablespoon dried oregano
1 tablespoon dried thyme

Combine all ingredients
thoroughly. Yield: 2/3 cup.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 20-05-04 23:34

Hvis netper har fundet den rigtige opskrift så er det:

2,5 spsk paprika
2 spsk salt
2 spsk hvidløgspulver
1 spsk sort peber
1 spsk løgpulver
1 spsk cayenne
1 spsk tørret oregano
1 spsk tørret timian

Bland alle ingredienser grundigt. Giver ca 2/3 kop.

Det glemte jeg tidligere 1 kop = 2,5 dl

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 20-05-04 23:37

Undskyld, selvfølgelig har du ret. Jeg havde ikke lige set, hvem der havde stillet spørgsmålet.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 21-05-04 05:32

green bell peppers, er ganske almindelige grønne peberfrugter, navnet kommer efter formen, men er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan luften kommer ind i peberfrugten ?

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 24-05-04 00:31

Tak for svaret SonjaAS.