/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Et lille hurtigt spørgsmål ønsker et hur~
Fra : Duckieboy
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 03-06-02 15:22

Hejsa!

Jeg planlægger at montere en 46m cylinder på min Honda Melody.....

Kan jeg undlade at omdysse standard karburatoren, og i stedet købe en 17,5 el 21 mm.....og skal den nye omdysses eller der det fint nok bare at købe en støre, idet der jo så kommer mere benzin som kan køle???????????????????????????????????

Accepteret svar
Fra : bilerne.dk

Modtaget 60 point
Dato : 03-06-02 16:29

Hvis du vil beholde din standard karburator, så er det ikke nødvendigt at dyse den om.
Hvis du køber en stor karburator, så er der allerede en dyse monteret som passer til størrelsen.
Det handler ikke om at benzinen skal køle, men at luft/benzin forholdet er det mest optimale. For meget eller for lidt benzin i forhold til luft vil nedsætte effekten.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 14:30

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:c%JK8.37345$4f4.1314999@news000.worldonline.dk...
> Hejsa!
>
> Jeg planlægger at montere en 46m cylinder på min Honda Melody.....
>
> Kan jeg undlade at omdysse standard karburatoren, og i stedet købe en
> 17,5 el 21 mm.....og skal den nye omdysses eller der det fint nok bare
> at købe en støre, idet der jo så kommer mere benzin som kan
> køle???????????????????????????????????
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

En 46 m cylinder, så ville jeg nok først og fremmest finde på noget
kontravægt bag til (kunne ikke lade være)

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 15:05

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:c%JK8.37345$4f4.1314999@news000.worldonline.dk det samme som i
news:3jwJ8.12913$N46.547488@news010.worldonline.dk., hvilket egentligt er
det samme som han
skrev i news:JXuJ8.29325$4f4.1108036@news000.worldonline.dk...

Hold dig venligst til den første tråd... Den er godt nok 4dage gammel, men
der er altså kun 10 tråde ned til den.....

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 03-06-02 17:04

til mythos:

hvad mener du med det du skriver??..tror du ikke den kan holde til det, tror du den bliver vild idet den vejer så lidt...eller hvad mener du?????????????

til brian axelgaard: jeg forstår ikke helt det du skriver........prøv at skrive det lidt mere tydeligt......eller har du ikke en mening/kommentar til emnet alligevel????

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 03-06-02 17:05

til mythos: jeg forstår hvad du mener...læste lige hvad jeg selv havde skrevet....*LOL*..jeg mente 46 mm og ikke 46 m..........det kunne godt være at jeg også skulle have en monster benzin tank så....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-02 16:44

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:c%JK8.37345$4f4.1314999@news000.worldonline.dk...
> Hejsa!
>
> Jeg planlægger at montere en 46m cylinder på min Honda Melody.....
>
> Kan jeg undlade at omdysse standard karburatoren, og i stedet købe en
> 17,5 el 21 mm.....og skal den nye omdysses eller der det fint nok bare
> at købe en støre, idet der jo så kommer mere benzin som kan
> køle???????????????????????????????????
>
Jeg ville nok købe en større marb, det gi'r altid større flow end en stanard
10-13 mm

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P