/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gas aftager
Fra : J3kZ
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 18-05-04 16:30

eyy

jeg har en Piaggio NRG den virker fint selvom at når jeg giver fuld gas så tar den ikke nær så mange omdrejninger som når jeg gir den 3/4 gas. dvs at den køre 60 med fuld gas og 65 med 3/4 gas... hvorfor??

en sagde at det var et tilstoppet luftfilter... vis det er tilfælet hvordan gør jeg så det rent?

pft

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-05-04 17:12

Det har nu ikke noget at gøre med luftfilteret, og når det bliver mere rent, bliver problemet nok mere udtalt.
Det må have noget at gøre med at du har for lille dyse i, hop til 2 trin højere.
Men det er vel ikke noget der pludseligt er kommet, og du skriver ikke om du har skiftet nogle ting, altså hvad er orginalt og hvad er tun.
Hvis det pludseligt er kommet, så må der være skidt i karburator og dyser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-05-04 17:19

Forresten så renser du filteret, hvis det er af "skumgummitypen", ved at blæse det rent med trykluft, dyppe det i benzin, og klemme (Helst plasthandske) det sammen så hårdt du kan (Gentages). Så hælder/fordeler du højest et fingerbøl 2-taktsolie på og hlemmer, for at fordele. Olien fanger bedre støv.
Du tørrer også filterhuset af for støv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : krlle

Dato : 18-05-04 17:57

Fordi det bare er sådan rens luftfilteret

Kommentar
Fra : J3kZ

Dato : 18-05-04 19:11

det eneste jeg har gjort er at have pillet ringene... det har aldtid været der ... jeg har kun haft den i 2 uger (brugt)7.333km .. men ved ikke med forgængeren. det er som om at den kan gå i "stød" når jeg fra 3/4 går op til fuld... gas... så den sån rykker lidt tilbage... altså mister lidt kraft... + at den somme tider kan gå helt kold... ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-04 23:21

Det tyder på skidt i karburatoren, tag den helt af alle skruer ud og gennemblæs den i alle huller, hvis du tager skruerne ud i bunden på karburatoren, så se hvilket nummer der står på den lille messingdyse der kommer til syne. Bag stilleskruer udvendig er der fjedre, pas på ikke at tabe dem.
Snak også med ham du købte af, han ved nok hvad han har lavet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 19-05-04 10:04

prøv at aflæs farven på tændrøret. Hvis det er hvisligt efter du har kørt med fuld gas et par kilometer, så er dysen for lille. Har iøvrigt hørt om at den originale dyse i NRG er mindre end den bør være...

Godkendelse af svar
Fra : J3kZ

Dato : 24-05-04 09:31

Tak for svaret pallebhansen.