/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opgradering af NEC ND-1100A
Fra : ppk
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 16-05-04 22:32

Hej

I forlængelse af et af mine tidliger spørgsmål, vil jeg hører om der er nogen der ved om man kan opgradere sin NEC ND-1100A til en NEC ND-1300A ?

For som jeg ser det nu ville det være rigtigt smart at den kunne køre med 1300èns drivere således at man kunne bruge både -(minus) og +(plus) DVD skiver.

Hvor 1100èren kun kan brænde på +(plus) skiver.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 22:37

Tilsyneladende ja.
Der skulle være drivere at hente her:

http://www.opendrivers.com/driver/214399/NEC-ND-1100A-DVD+RW-Firmware.html

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 22:40

Men måske har jeg misforstået noget alligevel.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-05-04 22:53
Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-05-04 14:39

Eieeee..... Det lyder ikke umiddelbart sandsynligt at man skulle kunne købe en model og så gå hjem ,sætte den i ,og downl noget driver halløj og så skulle brænderen undergå en konstruktions ændring,meeen det er da spændende hvad du finder ud af,de link Elleby henviser til kan jeg ikke se har relation til brænderen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 18:03

Det står som sådan her. Jeg står selfølgelig ikke inde for sandheden i det skrevne, men tilsyneladende er der noget software på markedet der får 1100A til at opføre sig som en 1300A. jv. det første link skulle det være noget software med en version 1.8 men i det andet link omtales en update, ikke upgrade, med en version 1.9, muligvis kunne denne bruges.

Mit Flash-Update zum Multibrenner

Von Georg Renelt / Januar 2004

Im Internet kursiert eine modifizierte Firmware-Version für den Multi-DVD-Brenner ND-1300A. Damit können Sie aus einem Plus-Brenner ND-1100A einen Multi-Brenner machen.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-05-04 18:42

Ja,gu ve om det virker!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-05-04 19:05

Det kan jeg love dig, at det er jeg også.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 20-05-04 07:00

Gider du ikke fortælle hvad du fandt ud af ?
Mvh

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 23-05-04 20:17

Hej olehermann

Angående opgradering, tør jeg IKKE lige forsøge da jeg ikke er så god til det udenlandske.

Undskyld forsinkelsen af svaret jeg har været bortrejst siden i onsdags.

Hilsen Preben

NB: men hvis der er andre der tør opgradere fra NEC 1100-A og til NEC 1300-A hører jeg da også meget gerne om resultatet....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-05-04 21:24

Du ændre jo ikke noget fysisk ved at prøve. Du kan også til enhver tid afinstallere alt, og geninstallere det oprindelige, så der sker ingen fysisk skade ved at prøve.

Det eneste der højst kan ske er at det ikke virker.

ellebye

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 23-05-04 22:15

Hej ellebye

Okay, men jeg har IKKE styr på hvad præcis jeg skal gøre fordi der står noget med at man skal flashe, og det siger ikke lige mig noget som helst.

Hilsen Preben
(en lidt ældre herre)
PS: men er der en som har den præcise opskrift på hvad man skal gøre så er det da muligt at man skulle prøve om det virkede, det værste der kan ske er at garantien kommer til at æde den. (men hvad en ny koster jo heller ikke en herregård mere)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-05-04 23:58

Een ting ligger klart, du kan ikke ødelægge noget "mekanisk", kun programmæssigt, og så er det blot at geninstallere det der virkede. Men en gang imellem må man prøve at tage en chance. Jeg kan ikke svare dig på om det virker, men jeg vil godt give den garanti, at drevet i hvert fald ikke går i stykker ved at prøve.

Hvis det virker er det jo helt fint, og vi alle er blevet den oplysning rigere, og hvis det ikke virker, ja så går det hurtigt over i "glemmebogen".

En gang imellem må man leve efter devisen "hvo intet vover, intet vinder".

Mvh
ellebye (selv en ældre herre), men er stadig nysgerrig.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-05-04 10:28

Hej ellebye

TAK for dit svar, men jeg ville da også gerne PRØVE men har som sagt IKKE styr på hvordan jeg får fat i den NYE driver.

Jeg finder kun noget der kan flashe, og det siger mig IKKE en rygende prut.

Så hvis nogen vil give mig fremgangsmåden m.m. skal jeg gerne prøve, så vi alle sammen måske bliver klogere.

Hilsen Preben
fra Maribo

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 11-06-04 22:57

Hej

Da jeg ikke har fået nogen nærmere svar på mit sidste indlæg, ved jeg ikke om jeg bare skal glemme mit spørgsmål.

Og hvordan jeg i givet fald skal afslutte spørgsmålet.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-04 23:39

Jeg har ikke selv en sådan brænder, så selv opgraderingen kan jeg ikke hjælpe dig med at få afprøvet.

Men selv om du som sådan ikke HAR fået opgraderet, har du på en måde fået svar ved, at der tilsyneladende ER en mulighed. Så svar har som sådan fået.

Om du ønsker at at afslutte spørgsmålet er helt op til dig, men vi har dog brugt tid til at finde ud af om det kunne lade sig gøre, så det er din egen moral der afgør det.
Omvendt kunne svaret havde været et definitivt nej, så havde du også fået svar på spørgsmålet, her er svaret måske.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-06-04 23:40

Skal lige nævne at pointene alligevel er tabt, selv om du ikke lukker spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 12-06-04 00:19

Tak for svaret ellebye.

Det har du da selvfølgelig ret i det med et svar, så det er så lidt min egen skyld at jeg ikke kan forstå hvordan jeg lige skulle få prøvet det.

Men ok, lad nu det ligge og mange TAK for interessen for mit spørgsmål.

Hilsen Preben