/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Formatering af SD-kort
Fra : Tri
Vist : 897 gange
50 point
Dato : 16-05-04 15:36

Jeg "kommet til" at formatere mit SD-kort i filformatet NTFS & nu kan jeg ikke læse/formatere det i mit camera!
Hvordan kan jeg få det til at virke igen, således at jeg kan bryge det i mit camera uden problemer?
Jeg har forsøgt at formatere det via usbkablet som medfølger cameraet, men uden nogen form for virkning. Inden jeg formateret det i NTFS kunne jeg godt bruge kortet, men nu kan jeg ikke!

Sys info : Win2k, USB 2.0, SD-kort, Fasion Cam, ingen win2k/XP driver findes!

Det rette svar belønnes med point!

Tri

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 16-05-04 15:43

Jeg bruger MMC-cards til mit kamera, det er formateret som FAT. Du kan muligvis få windows til at formatere det. Hvis jeg prøver kan jeg kun vælge FAT.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-05-04 15:56

Har du prøvet at slette/formatere kortet i camera.
Du har måske haft kortet i en kortlæser/camera til comp.
Sæt det i igen og se om det findes i:
Start>indstillinger>kontrolpanel>administration>computeradministration>
diskhåndtering>nede i højreside>rul ned og se om kortet findes.
Findes det<h-klik på kortet>formater>vælg FAT
Emesen.
PS. jeg håber SDkortet bruger FAT lige som CFkortet.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 16-05-04 15:58

Du kan prøve at downloade 7tools Partition Manager 2003 Demo her http://www.northq.dk/driver/7000/PartitionManagerDemo.exe det kan formater i ALLE formater. Så mon ikke der er en mulighed for at du kan få det til at virke.
Jeg tror at du skal formater kortet som du ville formater en HDD, men bare i det format som kameraet kan læse. Men det kan godt være at du skal bruge en kortlæser og ikke dit kamera til det.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 16-05-04 17:25

Hej Soenne, emesen & bdl!

Jeres froelage kan desværre ikke bruges, da min comp ikke kan finde det omtalte sd-kort!
Det er sat korrekt i cameraet, cameraet bruger FAT, men det hjælper ikke noget når jeg ikke kan finde mit kort!

Det ender nok merd at jeg skal finde en i nærheden som har en kortlæser & som er villig til at formatere mit kort!

Tri

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 16-05-04 18:56

Og finder du en kortlæser, kan du bruge min anvisning.
Hvordan fik du formateret det til NTFS.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 16-05-04 21:16

Jeg skla nok bruge din anvisning!
Hvordan jeg fik mit kort formateret til NTFS? Jeg proppede USB kablet i r.... på cameraet efter jeg havde startet comp, så højre klikkede jeg på denne computer, derefter venstre klikkede jeg på G: ikke permanent drev, valgte formatering, ændrede filformat fra FAT til NTFS & trykkede ok. Derefter formaterede comp mit sd-kort & UPS..... nu kan jeg ikke formatere det tilbage til FAT igen!

Tri

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 05-10-04 10:16

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 24-02-05 15:56

Vi prøver igen.....er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 24-02-05 19:20

Jo det er sikkert en god ide at lukke dette spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : Tri

Dato : 24-02-05 19:22

Tak for svaret emesen.

tak