/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha BWS
Fra : JohnnyM
Vist : 367 gange
40 point
Dato : 01-06-02 09:11

Hejsa allesammen

Jeg har nu fjernet skiven i vario'en, det vidste jeg godt jeg skulle, men jeg ville gerne have den til at være hurtigere i optræk. (Har skiftet kuglerne i vario)
Er der en ledning i tændings anlæget der skal sættes på stel for at få den til at tage flere omdrejninger (det har jeg læst her http://www.45scooter.dk/tuning/gener.htm men jeg ved ikke hvilken).
Tror i ikke det hjælper med en større dysse i karburatoren så er der nogen der har erfaring med det vil jeg gerne høre fra dem...............

Johnny

Kommentar
Fra : bilerne.dk

Dato : 03-06-02 16:37

Det med dysen giver ihvertfald ikke omdrejninger. Men det kan give lidt mere moment.

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 19-06-02 14:40

Til JohnnyM.

Jeg har selv en Yamaha.Godt nok en BWS NG '99.Jeg kan kun anbefale dig at købe et cylinderkit.Jeg købte et Polini Kit (Kit 3) hos
http://www.motoline-racing.com
De specialiserer sig i Polini.Det kostede 927 dkr. for 70 ccm. (det var med ny passende dyse,1 ny carbonmembran,topstykke,stempel og stempelringe)
Det gav en tophastighed på 115 km/t og et optræk der rykker tænder ud.Den tophastighed har jeg kun nået ved at udskifte til de dele jeg har skrevet herunder.Det kræver selvfølgelig at din maskine er iorden.
Polini Kevlarforstærket kilerem,Polini SpeedControl variomatic,Polini AirSpeed blæserhjul,Polini 4 grams ruller,DellOrto 17,5 mm karburator,Jeg har fået min op at køre ca.115 Km/t.

Kommentar
Fra : Trans4M

Dato : 20-06-02 13:11

Til JohnnyM.

Glemte at skrive at det var en 47mm cylinder.