/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Problemer med sort/hvidt tv og gforce 52~
Fra : Queenie
Vist : 435 gange
200 point
Dato : 15-05-04 18:24

Har lige fået ny computer, og inden i den bor der et gforce 5200. Nu ville jeg så sætte det til mit også nye fjernsyn, så jeg kunne se film.
Efter megen roden rundt fik jeg billede over på tv'et, men det er i sort/hvid.
Jeg har før jeg fik den nye computer ikke haft nogle problemer med tv'et .. det har virket fint med svhs ud af min dvd afspiller og ind i sådan en scart/svhs+audio converter dims.
Så jeg satte det op på samme måde her .. ud af computeren og ind i scart converteren, og derefter ind i tv'et. Hvis jeg sætter svhs stikket direkte i tv'et får jeg ikke noget billede.
Så prøvede jeg at bruge det composite stik, der også sidder på grafik kortet - uden held. Derefter prøvede jeg sådan et lille fint stik med composite i den ene ende og svhs hunstik i den anden .. det virkede heller ikke. Den eneste måde jeg kan få billede på tv'et er vha scart converteren. Hvordan bærer jeg mig ad med at få farver på? Jeg har sat skærm 2 til PAL B .. er dog ikke sikker på, om grafik kortet er sat rigtigt op, og jeg har vist snart fået rodet så meget rundt ... *gg*
Jeg hørte nogle sige TVTools? Er det en løsning eller er der noget andet jeg kan gøre?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-05-04 18:42

Er dit Scart "fuldt monteret" .. eller en discount løsning fra Bilka ?
Forskellen er at nogle "ben" ikke er aktive i discount-modellen.
/PG

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 15-05-04 18:48

Se, det ved jeg ikke .. det fulgte med min dvd afspiller, da jeg købte den .. Men som sagt har det virket og virker stadig fint, hvis jeg går fra min dvd afspiller i stedet for computeren .. så jeg tror nærmere det er grafikkortet?

Kommentar
Fra : sirvladd

Dato : 19-05-04 14:47

Jeg har haft det samme problem med mit gf4 4400 kort. Jeg downloaded en "shareware" version af tvtool, det virker kanont. Med farve. Men kan også hjælpe hvis du downloader en gammel version af nvidia drivers. Men den er nok ikke nem at få fingerne i. En sikker vinder er at download/købe tvtool. Husk at finde den som warez er ulovligt!..:)

TVA

Kommentar
Fra : Queenie

Dato : 19-05-04 15:21

Har fået fat i tv tools, og det gør ingen forskel .. stadig sort hvidt.

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 09-06-04 20:02

sirvladd: TVTool virker kun på de "gamle" GeForce kort.

Brug søge-funktionen.. det hjælper..

Anyways..
Gå ind på nVidias hjemmeside (wwww.nvidia.com) og download de nyste drivere og installer dem. (husk og genstarte computeren bagefter.)
Når du har gjort det, så højre-klik på skrivebordet og vælg "egenskaber" og derefter klikker du på fanebladet "Indstillinger" i den dialogbox der lige er kommet.

Der er der en knap, der hedder "Avanceret". Klik på den.
Nu kommer der en box op, sopm hedder noget lignende "Egenskaber for...". Klik på fanebladet GeForce FX 5200.

Der kommer så en menu ude til højre af boxen. Klik på nView, højreklik på den skærm, som er TV og vælg "Vælg outputenhed" og så "Avanceret...".

Under "Signalformat" vælger du "Pal-B Danmark" og under "Video Outpuformat" vælger du "Sammensat Video-Out".

Klik "OK", og og så i "Egenskaber for ..." vælger du "GeForce FX 5200" og så "nView" og under "nView-tilstande" vælger du så enten:

"Klon" kører samme skærmbillede på begge skærme"
eller
"DualView", som gør lige som funktionen i Windows.

//KLH

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa