/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
de-aktivering af aktiv køler
Fra : rastamus
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 31-05-02 16:34

Jeg har netop investeret i et Palit Daytona GeForce3 Ti200 grafikkort, og vil i den forbindelse høre, om der sker noget ved at slå den aktive køler fra, for at få et mere lydløst system (jeg har ikke tænkt mig at over-clocke). Nogen bud??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 18:09

Nej det vil jeg ikke foreslå du går. da den så vil blive for varm. Invester
hellere så i en større køler som kører langsommere.

Mvh
Thomas

"rastamus" <rastamus.news@kandu.dk> wrote in message
news:YLLJ8.13597$N46.573530@news010.worldonline.dk...
> Jeg har netop investeret i et Palit Daytona GeForce3 Ti200 grafikkort,
> og vil i den forbindelse høre, om der sker noget ved at slå den aktive
> køler fra, for at få et mere lydløst system (jeg har ikke tænkt mig at
> over-clocke). Nogen bud??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 19:03

> Nej det vil jeg ikke foreslå du går. da den så vil blive for
varm. Invester
> hellere så i en større køler som kører langsommere.

Eller en stor køleprofil uden blæser. F.eks en fra en gammel
Socket 7 CPU.
Du skal dog være opmærksom på at en sådan profil er så stor, at
PCI slottet
nedenunder ikke kan bruges.

Det kan sagtens lade sig gøre. Bruger selv samme løsning.
Kortet bliver varmt, ja - men det er stabilt, og siger ingenting!

/SlowHand

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 19:11

"rastamus" <rastamus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YLLJ8.13597$N46.573530@news010.worldonline.dk...
> Jeg har netop investeret i et Palit Daytona GeForce3 Ti200 grafikkort,
> og vil i den forbindelse høre, om der sker noget ved at slå den aktive
> køler fra, for at få et mere lydløst system (jeg har ikke tænkt mig at
> over-clocke). Nogen bud??
Umiddelbart ingen problemer i at deaktivere den. Du vil kunne se mærkelige
streger osv. altså grafikgarble et godt stykke tid inden du evt. brænder
noget af.
Ellers kunne du smække en lille modstand i blæserens kredsløb, så den kørte
50%. Det vil du ikke kunne høre.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-02 22:36

Det vil jeg ikke anbefale. Invester istedet for i en lille næsten lydløs køler. De kan fås..

Kommentar
Fra : rastamus

Dato : 01-06-02 15:43

Tak for svarene. Men jeg er stadig ikke helt afklaret, idet foreslagene går lige fra, at det IKKE er nogen god idé at slå køleren fra (som jeg også strengt fik af vide af forretningen), til at det sagtens kan lade sig gøre. Måske er den mest holdbare løsning i virkeligheden en mellemvej - at sætte en mindre støjende køler på. Men hvordan gør man det, og hvilken køler anbefales. Nogen erfaringer?