/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
E-mail som sms...?
Fra : Picasso
Vist : 651 gange
50 point
Dato : 31-05-02 13:13

Hejsa,

der var på et tidspunkt at man kunne skrive e-mails til mobiltelefonen.

Nu synes jeg bare ikke at det virker mere... er der nogen der har erfaring med dette og kan oplyse en metode der virker...? Eller lider denne service også under det nok så omtalte problem med at Teledanmark og Sonofon har lukket for alt hvad der hedder gratis afsendelse af sms via nettet?

Håber der er en der sidder med svaret derude

Ps. I anledning af dette spørgsmål vil jeg lige komme med en kommentar til det med at clubblablab eller hvad den så hed, var billigere end Telmore... det er det jo ikke i og med at man i følge dette tip skulle indbetale et vist beløb for at få taletiden ned; altså en styring af forbruget. Hos Telmore synes jeg det er så nemt for man kan selv bestemme hvor meget man vil ofre; ergo man styrer helt selv forbruget og der er som Agnethe oplyste ikke noget der hedder abonnementafgift eller startsgebyr.

MFG. Picasso

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 60 point
Dato : 31-05-02 13:28

Teledanmark giver svaret her: http://www.tdcmobil.dk/u_20586.htm
Det koster dem penge at sende! Stakler.
Hilsen Dydendak

Godkendelse af svar
Fra : Picasso

Dato : 31-05-02 13:53

Hejsa,

ja det var jo som jeg selv havde formodet så... at det var dem der havde en finger med i spillet endnu engang altså. Jeg synes at det er forrykt at vi lever i en så materialistisk verden.

Tak for svaret Dr_Dydendak

Kommentar
Fra : Z

Dato : 31-05-02 13:54

Hørt!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 23:29

Hej,

> Nu synes jeg bare ikke at det virker mere... er der nogen der har
> erfaring med dette og kan oplyse en metode der virker...? Eller lider
> denne service også under det nok så omtalte problem med at Teledanmark
> og Sonofon har lukket for alt hvad der hedder gratis afsendelse af sms
> via nettet?

Indtil videre er det kun TDC, der har lukket for denne mulghed. Forespurgt
meddeler Sonofon dog, at de har lignende planer.

"Ægte" TDC-kunder (altså ikke Telmore mv.) kan i stedet tilmelde sig
TDC's Beskedrobot. Her får man mulighed for at sende mail til sin
mobiltelefon vha. en adresse af formen beskedsvarnummer@besked-robot.dk.
Det virker ifølge pålidelige kilder aldeles udmærket.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 01-06-02 12:07

Ja for 'ægte' tdc-kunder... men de afskærer jo alle os andre fra stadig flere services. Spørgsmålet er om det er fair.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-02 12:53

Per H. Nielsen skrev i meddelelsen:
<3cf7f93b$0$15500$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

>"Ægte" TDC-kunder (altså ikke Telmore mv.) kan i stedet tilmelde sig
>TDC's Beskedrobot. Her får man mulighed for at sende mail til sin
>mobiltelefon vha. en adresse af formen beskedsvarnummer@besked-robot.dk.
>Det virker ifølge pålidelige kilder aldeles udmærket.

Jeg har kombineret Beskedservice fra TDC og Telmore med Besked-robot.
Desvære virker det ikke hver gang.

Er der andre som har oplevet ustabilitet på modtagelse af sms via
Besked Robot?

--
Hilsen Asboe