/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
blandingshund
Fra : snusi
Vist : 1143 gange
150 point
Dato : 14-05-04 06:26

Godmorgen.

Er der nogen der evt kan fortælle hvor jeg finder et billede af en blanding af en cairnterrier og en westie?

Snusi

Kommentar
Fra : 0asterix

Dato : 14-05-04 07:02

Godmorgen.
Nej, det gør jeg ik men.Prøv at søge på blanding's hund el. bastar.Der må være en el. anden hjemmeside med det,det er mit bud.Held og lykke
0asterix

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-05-04 07:27
Accepteret svar
Fra : k.j.k

Modtaget 150 point
Dato : 14-05-04 09:08

Hej snusi

Jeg har ikke nogen billeder, men har selv set et par stykker. De 2 hunderacer ligner hinanden utroligt meget, har også den samme pels. Den største forskel er farven. Cairn terrieren har jo mange farver, mens en westie altid er helt hvid. Så hvis blandingen er hvid, ligner den en westie, og er den andre farver, ligner den en cairn.

Karin

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-05-04 23:11

Har du brug for billeder af westie og Cairn Terrier så besøg http://www.dansk-terrier-klub.dk/

Karin

Kommentar
Fra : motleyman

Dato : 16-05-04 12:01

Her kan du helt sikkert finde din blandingshund: http://www.dogomania.com/gallery/breeds/breed319/

Det er et meget omfattende galleri for blandingshunde, så det kan godt være det tager et par minutter at finde billedet.

Jeg fandt selv nogle tro kopier af mine blandinger :)

Held og lykke

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 16-05-04 21:00

Hej motleyman

Det er en utrolig god side du der kommer med, men enten er jeg dårlig til at søge, eller også findes der ikke en blanding mellem en cairnterrier og en west higland white terrier. Jeg kan i hvert fald ikke finde den, selvom jeg har siddet i over et kvarter og søgt

snusi

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 06-06-04 21:53

Tak for svaret k.j.k.

Ja der kom jo ikke noget billede ud af dette , men forstår at det faktisk kun er farven der kan være forskel på. Pelsen skulle efter hvad du skriver være næsten ens, altså lang strid pels som skal trimmes.

Jeg havde brug for et billede, fordi vi for ca. 4 måneder siden købte en (skulle det være) blanding mellem en westie og en cairn.

Det er westien der er moren, men hvalpen er mørk, så vi troede jo bare at det så er fordi den ligner sin far som jo skulle være en cairn.

Hvalpen er nu næsten fem måneder, og den ligner overhovedet ikke en cairn eller en westie. Vi har en cairn i forvejen med stamtavle, så jeg ved hvordan sådan en ser ud

Ikke fordi det betyder så meget, hvalpen er vildt sød og meget fræk, men jeg føler mig dog lidt snydt, fordi vi ønskede os en blanding af de to racer.

Vi er nu næsten blevet enige om at det må være en border terrier der er far til den.
Hvalpen er mørk med lyse pletter, har en lille hvid stribe på brystet og den ene pote er delvis hvid. Men pelsen er kort og det ser ikke ud som om det bliver længere.

Vores cairn havde allerede lidt lang pels da den var ca. 3 måneder og med 4 måneder var den faktisk meget langhåret.

Snusi