/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp ønskes af én der lige ved det.,...
Fra : Duckieboy
Vist : 580 gange
150 point
Dato : 30-05-02 22:58

Hejsa!

Hvilken størrelse dyse kører en Honda Melody normalt med????????????
Jeg skal vide det idet jeg skal have en der er ca 10-15% større idet der kommer en større cylinder på!..bare så den bliver lidt sjovere at køre på......og jeg tror det hjælper at få en 46 mm cylinder+topstykke på..og så skal den jo også omdysses.

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig.....

Please

Tak!

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-05-02 00:02

Dyser kan du købe hos din lokal knallert-pusher. Du kan også bestille dem gennem Http://www.thansen.dk og http://www.protuna.dk Istedet for en 46 mm. , så skulle du købe et 48 mm sæt.. Det koster næsten det samme. Det kan du alt sammen se på Protuna's hjemmeside.

God tuuuuuuuuning.

Kommentar
Fra : NRGGuy

Dato : 31-05-02 00:12

Hverken Thansen-skod eller protuna har dyser til en melody!!!
Tænk lige på din krumtap hvis du køber 48mm cylinder!!!

Bar´et godt råd!!!

Hilsen NRGGuy
Piaggio NRG @ 90 km/t (Kun afdroslet)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 11:58

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3jwJ8.12913$N46.547488@news010.worldonline.dk... det samme som han
skrev i news:JXuJ8.29325$4f4.1108036@news000.worldonline.dk...

Hold dig venligst til den første tråd...

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 31-05-02 22:45

til brian axelgaard:

hvad mener du med det du skriver???

skal jeg tro på det som Nrgguy skriver med at det er en 65 dyse den kører med eller hvad??

MVH Duckieboy

Kommentar
Fra : mcsonic

Dato : 18-06-02 20:32

det vil sku nok være dumt at købe en 46mm for det er jo en gammel knallert, og den krumtaå kan sku nok ikke holde til det ret lang tid!!!!!!!!! ellers skal du købe en 40mm med flere skylle kanaler i!!!!!

MVH mcsonic

e-mail nemlig1@sol.dk

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 18-06-02 21:30

til mcsonic: ok, så det synes du.......men det giver jo ikke så meget at købe en 40 mm med felere skyllekanaler som det giver at købe en 46 mm..........jeg kan bare håbe at krumtappen holder......ellers kan det være at jeg køber en ny krumtap når jeg får råd.....men nu skal jeg først lige have råd til at købe tun til den........

Kommentar
Fra : mcsonic

Dato : 19-06-02 14:36

til Duckieboy: det er jo det når du sætter en 46 mm på, så tager den jo mange flere omdreininger en 40 mm....... men der sker jo ikke noget ved at sætte en 46mm på for at prøve..... men jeg vil nu råde dig til at købe noget kvalitets tun, altså det cylinder, der skal du nok købe malossi, polini eller hebo!!!! men det koster bare noget mere!!!!! men det holder sku også det mere, for vis dit cylinder sætter sig ( som den sikker gør når det ikke er kvalitets tun) men vis dit cylinder sætter sig KAN din krumtap tage meget skade!!!!! og tro mig, jeg ved hvad jeg snakker om, jeg havde en jog engang og der blev jeg ved med at købe alt det der protuna lort, og det endte med at min moter gik kold.... og nu har jeg så købt en sonic og der købte jeg et komplet tunsæt af polini og den har aldrig kørt bedre den kan ca køre 130-140km/t men jeg har godt nok også fået en anden krumtap i!!!! den har kørt i et år uden at gå allvorligt i stykker

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 150 point
Dato : 14-07-02 08:19

Hvis spørgsmålet er løst må du gerne være sød at lukke dette ??

Godkendelse af svar
Fra : Duckieboy

Dato : 15-07-02 11:33

til zonker:

jeg gør ligesom det andet spørgsmål jeg ikke har kunnet få lukket!!..

du får pointene....