/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
NEC ND-1100A
Fra : ppk
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 11-05-04 22:09

Hej

Jeg har en sådan DVD brænder !
Men jeg kan IKKE få den til at brænde noget som helst på DVD skiver, men brænde på CD skiver er ikke noget problem.

Når jeg i et hvilken somhelst program vil have den til at brænde på DVD skiver, siger den at der ingen disk er i drevet.

Efterfølgende har jeg så ledt efter en opdatering af driveren til den, og fandt så noget der hedder NEC Firmware Flash Utility for ND-1100A.

Men når jeg dobbeltklikker på exe filen giver den besked om at Target drive not found.

Så ud fra dette har jeg to spørgsmål !
1. Hvordan bruger jeg Firmwaren
2. Og af hvilken grund kan jeg IKKE få den til at brænde på DVD skiver
(jeg har prøvet flere forskellige DVD skiver9

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 11-05-04 22:51

Muligheden for at du prøver at brænde på - minus skiver,er den til stede??Den kan kun brænde +R-RW

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 00:00

Jeg vil næsten tro at du skal sætte brænderen som master og alene på kablet! Så pil evt cd rom drev fra og sæt DVD brænderen som master!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 00:02

Det er muligt at du kan få brænderen til at brænde DVD'er når du har flashed den! Men det kan jo osse skyldes at dit brænder software ikke understøtter DVD brænderen!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-05-04 00:04

Hej olehermann

De skiver jeg har hedder TeleSmart DVD-R 4x
og nogle der hedder Prody video DVD R R4.7

De sidst nævnte skulle ifølge Nierle Media Group kunne bruges på NEC ND-1100A.

Jeg har også hørt at det skulle være muligt at opgradere den til NEC ND-1300A er der nogen der har erfaringer med det ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-05-04 00:13

Hej tedd

Angående DVD brænderen, er den monteret i maskine fra ny så jeg har således ikke haft indvirkning på hvordan den er blevet tilsluttet. Maskinen er ca. 9 måneder gammel, men det er først nu jeg er begyndt at rode med at ville brænde på DVD skiver.

Har du eller en anden opskriften på hvordan jeg flasher brænderen, jeg har hentet flashen på NEC`s hjemmeside, men kan ikke lige se hvordan det virker.

Det skal også lige siges at jeg har prøvet indtil flere forskellige software programmer med diverse DVD plugin, men jeg sværmer nu mest til Nero 6.3.1.10 på dansk.

Og lige til sidst skulle det være muligt at få et evt. navn på nogle DVD skiver som jeg med sikkerhed skulle kunne bruge ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 01:14

http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDnameid=69&Search=Search&list=0#comments
Her skulle du kunne se folks erfaringer med forskellige skiver!

Hvilken firmware version har du? Brug evt nero info tool til at checke med!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 12-05-04 06:04

Du skriver ikke noget om hvilket brænderpogram du vil bruge!Jeg tolker det sådan at du brænder med XP´s
brænderpog på CDèr ,men til DVD brænding skal du install et brænderpogram til DVDér

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 12-05-04 06:09

Prøv evt en prøveversion af et DVD brænderpogram,et læt m/dansk manual t/kopiering er F.eks CLONE DVD
og med kodebryderen ANY DVD kørende i baggrunden skulle det måske kunne funke.Du finder begge pogrammer på www.slysoft.com

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 12-05-04 19:46

Hej tedd og olehermann

Min Firmware version er 1.80

Og som tidligere skrevet har jeg prøvet flere forskellige, men jeg vil helst bruge Nero 6.3.1.10 med dansk sprogfil, samt diverse plugin.

Og det er så nettop sidst nævnte program, som heller ikke vil brænde mine DVD skiver.

Når jeg lægger en DVD skive i brænderen siger den hele tiden
Ingen disk indsat eller drev ikke klart, prøv venligst igen.

Til sidst kan oplyse at DVD drevet er sat som slave.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-05-04 20:10

Prøv at sætte din DVD brænder som master og se om du så kan opdatere din firmware!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 12-05-04 20:44

Prøv at sjusse dig frem til om det er din brænder,dit pogram eller det er skiverne,nu har du jo konstateret NERO ikke vil brænde,så nytter det jo foreløblig ikke at blive ved med at hakke i det samme,derfor forslaget om ANY DVD og CLONE DVD,jeg sidder med NEC og brænder DVDér hver dag,endvidere skriver du at du bruger"" TeleSmart DVD-R 4x" det er -MINUS DVDére og din kan kun brænde + plusser.Du må prøve noget nyt for at finde ud af hvor evt miséren er,selvom du er hooked på NERO.Prøv at kontrollere dvdérne først og
glem alt om at opdatere indtil du har fået den på ret køl,man køber sgu da heller ikke en bil og starter med at lægge ny motor i

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 13-05-04 22:54

Hej olehermann

Nu har jeg prøvet at købe en DVD+RW og det virker !

Jeg skal så bare lige beklage at jeg ikke fik fat i det du skrev til mig i et tidligere indlæg.

Men så kunne også godt lige tænke mig at spørge om hvad forskellen er på plus og minus skiver.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-04 06:16

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Citat fra et eller andet PC blad

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 14-05-04 21:15

Tak for svaret olehermann.

Så blev da en hel del klogere.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 14-05-04 21:56

Fint Fint