/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyden forsvandt !!
Fra : jpl
Vist : 758 gange
50 point
Dato : 30-05-02 20:12

Mit lydkort (Sound Blaster 16) har fungeret uden problemer i årevis, nu kommer der kun musik i ca. 1/2 sekund, så pause i 10 sek., musik i 1/2 sek. osv. Jeg er skiftet fra modem til kabelmodem, og har hertil installeret netkort. Jeg har prøvet at opdatere driver til lydkort, kortet har været fjernet og installeret påny, altsammen uden virkning. Er der én der har nogle løsningsforslag
hilsen JPL

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 30-05-02 21:04

For mig lyder det som om du måske har en IRQ konflikt. Hvis du har skiftet modem og netkort så ligger de garanteret på samme IRQ som dit lydkort så prøv at kigge på det og hvis du har en konflikt så flyt rundt på IRQerne.

Accepteret svar
Fra : Peterpo

Modtaget 50 point
Dato : 31-05-02 10:48

Mange bundkort har problemer med dette. Du skal så vidt muligt undgå det kombinerede slot (ISA+PCI), hvis du har sådan et. Nogle gange er der også problemer med slottet ved siden af AGP slottet.
Prøv at flytte dit netkort - jeg går ud fra at du ikke har flyttet lydkortet.

Mvh