/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
farve tv gennem pc'er
Fra : sumbas
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 30-05-02 17:01

Jeg har et Hightech mmx40 + tv-out grafikkort. Dertil har jeg købt en svhs-scart adapter for at se film over mit fjenrsyn. Der er bare det problem at der ikke kommer farver på mit fjernsyn. Hvad gør jeg for at få farver på? Kan det gøres uden at købe en ny adapter?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 16:36

"sumbas" <sumbas.news@kandu.dk> wrote in message
news:55rJ8.29281$4f4.1091651@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et Hightech mmx40 + tv-out grafikkort. Dertil har jeg købt en
> svhs-scart adapter for at se film over mit fjenrsyn. Der er bare det
> problem at der ikke kommer farver på mit fjernsyn. Hvad gør jeg for at
> få farver på? Kan det gøres uden at købe en ny adapter?ndkastanjer hakket
i food-processor. Tilsæt rejekød, æg
> og vand. Blendes til en glat pasta.
>
> Smør rejepastaen på brødet og skær hver skive i 4 trekanter. Dryppes i
> sesamfrø, så rejepastaen dækkes helt.

Smør? Du skal bruge madolie, det er dér dit problem ligger.

Lars

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-05-02 18:30

Hej Sumbas

Hvor gammelt er dit Fjernsyn?

Da der er nogle fjernsyn der ikke kan tage S-VHS så skal du bare bruge det lille kabel (S-VHS -> Composite)

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-05-02 18:40

Hermed den bedste side jeg har på lager til TV-OUT problemer. Den er meget oplysende og befatter sig med næsten alle tænkelige vanskeligheder med emnet.

http://www.stereovision.net/toxicx/tvout.htm

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-05-02 18:47

Ovennævnte ville som skrevet hjælpe.. derudover er der hjælp at hente om generelle TV-Out spørgsmål og problemstillinger på;

http://www.tvtool.de/index_e.htm

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 30-05-02 18:53
Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-02 19:50

Hej Sumbas,

det lyder som om du ikke har fået valgt det helt rigtige output format i grafikkortets TV-indstillinger.. kontrollér at det er sat til PAL, ikke NTSC eller SECAM..

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 23:05

"sumbas" <sumbas.news@kandu.dk> wrote in message
news:55rJ8.29281$4f4.1091651@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et Hightech mmx40 + tv-out grafikkort. Dertil har jeg købt en
> svhs-scart adapter for at se film over mit fjenrsyn. Der er bare det
> problem at der ikke kommer farver på mit fjernsyn. Hvad gør jeg for at
> få farver på? Kan det gøres uden at købe en ny adapter?ndkastanjer hakket
i food-processor. Tilsæt rejekød, æg
> og vand. Blendes til en glat pasta.
>
> Smør rejepastaen på brødet og skær hver skive i 4 trekanter. Dryppes i
> sesamfrø, så rejepastaen dækkes helt.
lol det lyder bestemt ikk sjovt da :)

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-05-02 02:03

Jeg mener ikke det har noget med det lars har skrevet .. Og dog.. Du skal køre NTSC , ikke pal. Det su sakl kigge efter er om den er slået om til S-Vhs. Hvis den er det skal du bare få slået den over til Vhs og vupti, så er der farve. Jeg har nemlig lige selv haft det samme problem. Hvilken styreprogram bruger du til dit kort?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-05-02 05:59

sumbas wrote:
> Jeg har et Hightech mmx40 + tv-out grafikkort. Dertil har jeg købt en
> svhs-scart adapter for at se film over mit fjenrsyn. Der er bare det
> problem at der ikke kommer farver på mit fjernsyn. Hvad gør jeg for at
> få farver på? Kan det gøres uden at købe en ny adapter?ndkastanjer hakket i food-processor. Tilsæt rejekød, æg
> og vand. Blendes til en glat pasta.
>
> Smør rejepastaen på brødet og skær hver skive i 4 trekanter. Dryppes i
> sesamfrø, så rejepastaen dækkes helt.

Jamen LOL da.. hvad gik der galt der?

købe en Adapter-kastanje?

prøv lige at re-poste den!!

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 31-05-02 10:43

Du SKAL køre PAL, måske kan du under egenskaber for skærm under indstillingerne for TV-out vælge Composit eller Sammensat signal. Det var det eneste jeg skulle vælge for at få farver på TV'et (som ikke understøtter SVHS).

Mvh

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 31-05-02 11:24

Medmindre manden har et TV der kan klare det amerikanske NTSC-format, så skal han naturligvis bruge det europæiske PAL-format.

- Lars

Kommentar
Fra : sumbas

Dato : 01-06-02 00:25

Tak svarene! Der er dog stadig et problem. På tv'et er der intet andet at se end det wallpaper jeg har valgt, ingen iconer åbnede programmer etc. Yderligere er det ikke hele skrive bordet der er synligt. Billedet ser ud som det er en filmstrimmel der er stoppet i mellem to frames.