/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægttab på 90 kg på et år ??
Fra : henningborchert
Vist : 1058 gange
500 point
Dato : 10-05-04 16:32

Jeg har hørt om en Amerikansk pige, der skulle have tabt 90 kg på et år, ved at spise en proteinrig kost. Er der nogen der kender til hende, ville jeg blive glad for et link eller navn.

Henning Borchert

Accepteret svar
Fra : circelone

Modtaget 510 point
Dato : 10-05-04 16:38

Jeg har hørt om 1, der hedder Carolin Martin. Jeg har læst en del om hende inden jeg selv gik i gang med mit vægttab. Du kan læse mere på denne side: http://www.obesityhelp.com/morbidobesity/profile.phtml?N=M1043211376

mvh
Circelone

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-05-04 18:59

Hej henningborchert
Den der proteinrige kur er vist ikke så sund, for ophavsmanden til den er lige død, og dødsårsagen blev angivet til fedme. Der er kun en vej til at tabe sig, og den kender du garanteret godt. Jeg har læst en del om den kur, og den lød da ideel, men det er jo grøntsager, magert kød stegt i olie (der er kalkun så godt) og motion, der virker, og det var ikke lige det, den kur indeholdt. Den dame i USA har garanteret ikke gennemført den kur på de præmisser, når hun har tabt sig så meget.
Ikke for at tage håbet fra dig, men du skal nok se realistisk på det, for en slankekur på de vilkår kan ikke lade sig gøre.
mvh
binky

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-05-04 19:54

Hej Binky

Du forveksler noget, idet du tænker på Atkins kuren som er en diæt der tillader høj protein og fedtindhold i maden. Jeg har selv forsket i det, og har iøvrigt selv tabt mig 61 kg på en høj protein og lav kulhydrat og fedt kost.

At netop den type kur virker er iøvrigt underbygget ved undersøgeler blandt andet lavet af Professor Astrup som er en af de førende indenfor ernæringsforskning i Danmark. Resultaterne har været publiceret i blandt andet England.

Hvis du vil vide mere kan du læse om det på http://slankigen.webbyen.dk

Når jeg gerne vil have fat i den pågældende skyldes det at jeg er ved at arbejde mig dybere ned i problemstillingen, og gerne vil høre fra folk der virkelig har tabt meget, for blandt andet at høre om erfaringer.

Jeg ved godt at Atkins havde et meget højt kolestoroltal og forsnævnringer i pulsårerne, men det kan jeg godt forstå når man spider fedt, ikke bare vilkårligt men som en planlagt del af ens daglige kost.

Jeg synes iøvrigt du er meget hurtigt til at "missionere" og ikke svare på mit spørgsmål.

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : henningborchert

Dato : 10-05-04 19:54

Tak for svaret circelone.

Kommentar
Fra : BadBoyBobby

Dato : 18-06-04 01:04

Fedmefuskeren arne astrup