/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Træet slår sig.
Fra : k_m_s
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 10-05-04 13:04

Hej alle

Jeg har bygget en garage, lågerne slår sig lidt da det var nyt træ, trykimp. Hvis jeg maler med det samme vil det så begrænse hvor meget træet slår sig?

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 210 point
Dato : 10-05-04 13:08

Det vil sandsynligvis bare gå lidt langsommere.

mvh Bvh

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-05-04 13:09

Du skal endelig ikke male før træet er "færdig" med at give sig!!! (det vil jo altid arbejde lidt alt efter årstiden/temperaturen) Når du maler bør det males FØR du bruger/monterer træet på sin plads. Når det gi'r sig vil der jo netop komme synlige "helligdage" der hvor du ikke har kunnet male.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-05-04 13:15

Nyt tryktræ vil "arbejde" .. men bare helt rolig. Lad det sidde i 1,5 til 2 år, så er reststofferne renset ud af vind og vejr. Den grønne farve til aftage, og blive bleg .. måske nærmest grå .. så er det tid til at give "Gori" eller andet fabrikat.
/PG

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 10-05-04 22:19

Du kan se på træet når det trænger til træbeskyttelse, det slår små revner og bliver gråt. ..med de produkter som du bruger har jeg hørt at man smører når den kommende sommer er ovre..... teori er en ting men i praksis køber kunderne dunkevarerne sammen med brædderne den store ventetid tvivler jeg på..... men hvis du venter skal du huske at grunde træet/det bør man iøvrigt altid gøre...

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 23-05-04 10:13

Tak for et enkelt svar bvh.

Hilsen
K_M_S