/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Solblokker
Fra : Helle13
Vist : 1318 gange
50 point
Dato : 10-05-04 11:01

Er der nogen der kan anbefale en god solblokker til ansigtet ? Dem jeg kan finde giver allesammen et hvidt lag på huden.
Jeg har brug for at beskytte min ansigtshud mod pigmentpletter. Og,hvis der er nogen der har kendskab til en der ikke koster det hvide ud af øjnene vil jeg blive glad!

Helle

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 10-05-04 13:46

Hold dig indendørs, og undgå direkte sollys.
Vi er nogle, der skal holde os fra at være alt for meget i solen.
Her hjælper div. cremer ikke meget, uanset hvor dyre de end er.

MVH

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 10-05-04 14:31

Almindelig solcreme med højt faktor-tal, og så en cap med stor skygge.
/PG

Accepteret svar
Fra : eltigro

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-04 16:10

var der ikke noget der hed P20 en gang. Det var ihvertfald ikke hvidt. Apoteket tror jeg.

Kommentar
Fra : black_silver

Dato : 13-05-04 22:01

Jeg har også pigment pletter i hovedet. Jeg bruger en fakta 8 på pletterne og "overskægget", og så sidder jeg og soler mig. Det resulterer i at jeg bliver jævnt brun i hele ansigtet, og pigmenterne hele tiden får mindre sol end resten af ansigtet.

Solcremen er med liposomer. Dvs. at der er små celler i, som lægger sig lige under huden og at man derfor kan svede (på overlæben og andre steder) UDEN at solcremen forsvinder. Man kan endda gå i vandet.... har testet den i Thailand *G*

Det er en gul tube fra apoteket - hedder Cliniderm. Hvis du vil have den vandfast - så er det altså ikke nok at der står på en solcreme at den er vandfast - der bør stå at der er liposomer i, som på Cliniderm.

Håber du kan bruge mit råd til noget. Det virker ihvertfald for mig *S*

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 26-05-04 18:22

Tak for svaret eltigro.