/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænderfejl
Fra : Cartman
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 29-05-02 23:48

Hej. Jeg har en Aopen brænder, den begynder at lave klumper læs: bloplyde i musikken.Jeg troede først det var min dvd spille (pioneer 530), men det er det ikke. Brænderen er 14mdr. og har vel brændt max 150 cdér.
Er der nogen der har erfaring i den retning????
Hilsen Cartman (South Park styrer stadig)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 23:28

Cartman wrote:
> Hej. Jeg har en Aopen brænder, den begynder at lave klumper læs:
> bloplyde i musikken.Jeg troede først det var min dvd spille (pioneer
> 530), men det er det ikke. Brænderen er 14mdr. og har vel brændt max 150
> cdér.
> Er der nogen der har erfaring i den retning????

For noget tid tilbage i gruppen her var der snak om at nogle nyere AOpen
brændere var dårlige/delvist defekte.
Det er muligt du har fået sådan en. Surt når den er købt før nytår, så
er "garantien" (i virkeligheden hedder det reklamationsretten) udløbet.
Test med en eller flere CD-R af et godt mærke, f.eks. Verbatim eller Kodak.
Hvis det ikke er skiverne, så er linsen måske blevet støvet eller snavset.
Den kan renses med isopropanol fra Matas + en vatpind, hvis man skiller
drevet ad.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 01:23

Du har vel ikke fået et eller andet sluttet til over samme strømkreds som
din computer?
Køleskab eller anden kontakt, der bliver brugt medens du brænder.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.
2750 Ballerup
http://www.nisv.dk
eller prøv
http://baldersbonet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 06:58

"Cartman" <Cartman.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5YbJ8.12597$N46.503386@news010.worldonline.dk...

> Hej. Jeg har en Aopen brænder, den begynder at lave klumper læs:
> bloplyde i musikken.

Er bloplydene i originalen?
Brænder du direkte fra cd-rom til brænder eller laver du et image først?
Lav et image først.
Brænder du hurtigere end 8x?
Sæt farten ned.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 07:00

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:3CF55603.6090303@gmx.net...

> Det er muligt du har fået sådan en. Surt når den er købt før nytår, så
> er "garantien" (i virkeligheden hedder det reklamationsretten) udløbet.

Hvis den er købt d. 23/12-2001, så er der vel stadig garanti til 23/12-2002.
Hvad er forskellen på garanti og reklamationsret?

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 09:17

Leony wrote:
> "[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:3CF55603.6090303@gmx.net...
>
>>Det er muligt du har fået sådan en. Surt når den er købt før nytår, så
>>er "garantien" (i virkeligheden hedder det reklamationsretten) udløbet.
>
> Hvis den er købt d. 23/12-2001, så er der vel stadig garanti til 23/12-2002.

Jeg håbede lidt på at folk ville læse det hele, så mit knap så godt
formulerede svar ikke sendte nogen ud på det spor, men nej..
"Brænderen er 14mdr." <- så er den jo nok købt ca. i Marts 2000.

> Hvad er forskellen på garanti og reklamationsret?

Det vil jeg ikke til at forklare i denne gruppe, jeg mener endda der er
et standardsvar til det i dk.videnskab.jura

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-05-02 14:36

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:3CF5DFF3.80904@gmx.net...

> Jeg håbede lidt på at folk ville læse det hele, så mit knap så godt
> formulerede svar ikke sendte nogen ud på det spor, men nej..
> "Brænderen er 14mdr." <- så er den jo nok købt ca. i Marts 2000.

OK, måske var det flueknepperi, jeg ved det ikke - Undskyld.
Jeg så godt at brænderen kun var 14 måneder gammel, men var det ikke først
fra 31/12-2001, der bliver givet 2 års garanti.
Altså havde det ikke hjulpet hvis han havde købt den efter nytår, da havde
brænderen stadig været dækket af det ene år som var standard før.
Men jeg undskylder mange gange hvis jeg tager fejl.

> Det vil jeg ikke til at forklare i denne gruppe, jeg mener endda der er
> et standardsvar til det i dk.videnskab.jura

Det var jo lidt ærgeligt, det kunne ellers have været rart at kende sine
rettigheder, når der er stor forskel på garanti og reklamationsret.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Cartman

Dato : 14-07-02 10:31

Hej Zonker, jeg vil godt lukke spørgsmålet, men jeg har stadig ikke fundet fejlen. Jeg overvejer at købe ny brænder.
Hvad skal jeg købe Lite On eller Plextor???'
Venlig hilsen
Cartman

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-02 03:08

Hej Cartman,

Jeg vil helt klart anbefale dig en Plextor brænder... det ka' godt være den måske er en lille smule dyre... men det er go' kvalitet...

jeg har reelt set ikke lavet en fejlbrænding med min 16 speeds plextor brænder... Med mindre jeg selv havde lavet en fejl, ved at have glemt at slå "Buffer-underun"/burn-proof til...

jeg har også prøvet en HP-brænder som bare ikke ville funke... jeg har også haft en creative brænder som til sidst ikke kunne mere, og som også havde en del fejl brændninger...

men jeg vil helt klart vælge en Plextor... og hvis du finder en billig 16 speeds Plextor brænder ka' jeg nu også varmt anbefale den... det ta'r ikke ret meget mere end 5-6 minutter at brænde en fuld 700 mb's cd-rom med den...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 24-07-02 14:24

Tak for svaret strarup.