/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3200 midi-filer!!
Fra : Ravensoren
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 08-05-04 21:03

Kan en nokia 3200 afspille midi-filer?

Mvh.
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 21:22

Jo men det er ikke almindelige midifiler, som dem der er på din computer.
http://www.nokia.dk/phones/3200/
http://www.nokia.dk/phones/3200/faq.php :
7. Hvilke billed- og lydformater benyttes i Nokia 3200-telefonens MMS'er?
Til billeder: JPEG, GIF87a, GIF89a, WBMP og PNG.
Til lyd: Flerstemmige ringetoner.

8. Kan teksten eller andre objekter fra en besked gemmes i Nokia 3200?
Ja, alle indholdsobjekter kan gemmes separat: tekst, billede og tone. De gemte objekter kan benyttes, når du opretter nye multimediebeskeder, tapeter eller personlige ringetoner.

9. Hvad sker der, når jeg vil videresende en MMS-besked, der indeholder en SP MIDI-fil (forudindlæst ringetone)?
Den eneste begrænsning for tekstens omfang er selve beskedens størrelse. Nokia 3200-mobiltelefonen understøtter beskeder på op til 100 kB pr. besked, så hvis en meddelelse kun indeholder tekst, kan der understøttes flere tusinde tegn i en enkelt MMS-besked.

10. Hvad er en SP MIDI-fil?
Betegnelsen SP MIDI står for skalerbar, flerstemmig MIDI-fil. SP-MIDI er en variant af det almindelige MIDI-format, der blev udviklet med henblik på at give komponister mulighed for at levere en enkelt lydfil, der kan afspilles på en lang række MIDI-baserede mobile enheder.

11. Hvorfor kan jeg ikke videresende SP MIDI-filer? Er det ikke besværligt og langsommeligt først at komponere min egen ringetone på en pc og indlæse den i telefonen for at kunne vedhæfte en ringetone til en MMS? Kan det ikke gøres på en nemmere måde?
Med henblik på overholdelsen af love om ophavsret understøtter Nokia 3200-telefonen OMA Digital Rights Management''s videresendelsesblokering for at beskytte ophavsretten til ringetonerne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 10-05-04 17:35

Okay, tak, men hvor kan jeg så hente de der lyd filer gratis ?

Mvh.
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 19:39

Der er KODA afgifter på dem, så du skal være heldig der ligger nogen og flyder på nettet.
Her er lidt at se i.
http://www.xgryde.dk/faq.php
http://www.eaid.dk/mobil.php?action=help
http://www.nokia.dk/phones/clubnokia/
http://www.bamikanarie.nl/?r=8957
http://www.tele-way.dk/shop/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:05

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-04 09:27

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Ravensoren

Dato : 30-08-04 13:46

Tak for svaret pallebhansen.