/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltlf. med taletidskort til en 8-årig
Fra : Tulletine
Vist : 931 gange
125 point
Dato : 05-05-04 20:35

Hej,
Jeg vil forære min nevø på 8 år en mobil med taletidskort.
Hvilket selskab er billigst ?
Og er der et selskab hvor jeg får en smart OG billig telefon ved køb af taletidskort ?
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
TulleTine

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 05-05-04 20:45

Hejsa - prøv at se om du kan bruge denne side til noget:
http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

eller denne:
http://www.walktalk.dk/sammenlign.htm

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 05-05-04 20:55

ja undskyld, jeg måske hopper lidt udenfor tråden - en 8-årig med mobilos - er det ikke lidt tidligt? skal de sms'e istedet for at lege ? min datter er 9 og hun får ikke en mobil det første år, forhåbentlig senere.
selvfølgelig kan vi ikke stoppe udviklingen og skal heller ikke - men børn skal være børn - og børn leger - og efter min mening leger de ikke med mobil-tlf.
det var bare lige en mening - men jeg håber da du finder, det du søger.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-05-04 21:05

Jeg er MÅSKE enig med ahtn

Jeg synes under alle omstændigheder det er en god ide at checke med drengens forældre om det er ok med dem

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 05-05-04 21:08

Helt enig B_P.
Det er jo sandsynligvis dem der skal betale for forbruget i fremtiden.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 05-05-04 21:48

hej tulle
du kan selvfølgelig godt give ham en mobil-tlf - så kunne du måske lave den aftale med forældrene at han selv skal tjene pengene til at købe taletid for. men jeg er enig med better og lexi - tal med forældrene først.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 05-05-04 21:54

.....iøvrigt behøver en mobiltelefon ikke kun være til sjov og ballade, det kan også være meget praktisk, at man altid kan komme i kontakt med ungerne - det synes jeg er betryggende

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 05-05-04 22:03

lexi - ja selvfølgelig - på den måde er det en rigtig god ting.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 05-05-04 22:25

så opret dog en anden tråd hvis du vil opdrage på andre folks børn

Accepteret svar
Fra : eddie_skov

Modtaget 125 point
Dato : 05-05-04 22:28

Jeg kan varmt anbefale www.cbb.dk
Billigt og godt, syns det er en fed service at selvom mobilos er slukket får man besked næste gang man tænder at XX har ringet. Ved ikke om andre har den gratis service. Derfor er det nu også lidt æv at ejeren af cbb har solgt til sonofon.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-05-04 23:08

Enig med eddie_skov. Der er stillet et spm. angående en mobiltelefon til en dreng på 8 år, og IKKE et spm. om hvorvidt vi bryder os om denne tanke eller ej

Nokia 3200 er ganske populær hos de fleste. Synes selv det er en sej telefon til en rimelig pris.

Kommentar
Fra : Cordex4l

Dato : 08-05-04 18:11

Syntes Du stærkt skulle overveje Cbb eller Telmore har haft begge dele, Syntes Det Har været super!

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 09-05-04 20:49

Stop jeres bekymringer om forældres mening, betaling af fremtidig forbrug osv.
Mange tak for de relevante svar.
Det blev en Motorola, ældre model og taletidskort fra CBB.

Kh
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 10-05-04 17:22

Tak for svaret eddie_skov. Det er i denne situation helt genial service når drengen har den slukket mens han er i skole og kan se at moar har ringet når han får fri.
Vh.
TulleTine