/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trækker det ind gennem hæve-skydedøre ?
Fra : JensJ
Vist : 7260 gange
50 point
Dato : 05-05-04 11:31

Hej.

Vi skal have skiftet en terassedør, og i den forbindelse kunne vi godt tænke os en hæve-skydedør. (Vi skifter hele terassepartiet)

Jeg snakkede med en snedker, og han sagde at folk han snakkede med var kede af deres hæve-skydedør, idet der var problemer med træk fra den.

Snedkeren mener jeg dog er inhabil i den sag, idet han hellere vil sælge et terasseparti med en almindelig dør. Det fremstiller han nemlig selv.

Nogen som har erfaring med hæve-skydedøre ?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-05-04 11:55

Ja jeg må delvist give ham ret! Dels har har ret i at han er inhabil, dels har han (muligvis) ret i at det trækker ind ved sin hævesænkedør?!
For det er helt sikkert at vi har haft en hæve/sænkedør i tyve år og DER HAR ALDRIG VÆRET SUS OG TRÆK rundt om denne! Generelt kan han altså ikke sige at sådan er alle disse døre som hans egen.

Køb i kun trygt en hæve/sænkedør hvis det er det som I er blevet "varm" på!!!

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-05-04 13:44

Jeg har en hæve/sænke terrassedør der åbner indad (ikke skydedør, men alm. med hæv/sænk) - og det piver ind alle vegne når bare der er lidt vind fra vest - jeg har justereret den, strammet den, rettet op, skiftet tætningslister og alt muligt andet - og ligemeget hvad, så trækker det fra den dør. Så den dør bliver snart skiftet til en alm. dør uden hæv/sænk, og så skal den åbne udad. Så jeg vil personligt ikke vælge en hæve/sænkedør som terrassedør hvis det er direkte ud til det fri. Hvis det er ud til en havestue, så er det sikkert en anden sag....

mvh Berpox

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 05-05-04 16:31

Vi har en hæve/sænkedør som lukker op udaf. Der er overhovede ingen problemer med træk.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-05-04 21:39

>Jesper6 - det tror jeg gerne - døren bliver også presset ind mod tætningerne når vinden står på. Min dør presses væk fra tætningerne fordi den åbner indad

mvh Berpox

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 06-05-04 18:55

lad nu tingene komme på en prøve, jeg synes du skal ta! en snak med din forhandler om produkter fra rationel og fra ud vinduer, de ved nok ligeså meget som din snedker - værsgo!!! ( det kan jo være det er snedkeren der har noget imod produktet )

med venlig hilsen
slemmert

Kommentar
Fra : jslp

Dato : 24-07-04 00:22

som tømrer kan jeg bekræfte at der ofte er disse problemer med hæve-skydedør ligeledes bliver hjulene i bunden ofte slidt op. jeg vil give snedkeren ret. en almindelig teressedør er at foretrække evt. en dobbeltdør hvis man stadigvæk ønsker den store åbning.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 24-07-04 05:09

Det vil også være en god ide at tjecke alle tætningslister, og hvad med den slagliste der sidder på sidedøren, lad os antage at du ikke har monteret døren lige i vater, er der krydsmålt??? hvis døren kommer til at hænge skæv, samt forholdene omkring slagliste samt tætningslister ikke er iorden så siger det sig selv at døren er utæt... men hvis alle de ting er iorden og døren stadig er utæt så ville jeg ikke tøve med at rette henvendelse til de folk der har solgt mig varen, det kunne jo være en fabrikationsfejl...

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 24-07-04 05:09

Det vil også være en god ide at tjecke alle tætningslister, og hvad med den slagliste der sidder på sidedøren, lad os antage at du ikke har monteret døren lige i vater, er der krydsmålt??? hvis døren kommer til at hænge skæv, samt forholdene omkring slagliste samt tætningslister ikke er iorden så siger det sig selv at døren er utæt... men hvis alle de ting er iorden og døren stadig er utæt så ville jeg ikke tøve med at rette henvendelse til de folk der har solgt mig varen, det kunne jo være en fabrikationsfejl...

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 24-07-04 05:09

Det vil også være en god ide at tjecke alle tætningslister, og hvad med den slagliste der sidder på sidedøren, lad os antage at du ikke har monteret døren lige i vater, er der krydsmålt??? hvis døren kommer til at hænge skæv, samt forholdene omkring slagliste samt tætningslister ikke er iorden så siger det sig selv at døren er utæt... men hvis alle de ting er iorden og døren stadig er utæt så ville jeg ikke tøve med at rette henvendelse til de folk der har solgt mig varen, det kunne jo være en fabrikationsfejl...

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 24-07-04 05:09

Det vil også være en god ide at tjecke alle tætningslister, og hvad med den slagliste der sidder på sidedøren, lad os antage at du ikke har monteret døren lige i vater, er der krydsmålt??? hvis døren kommer til at hænge skæv, samt forholdene omkring slagliste samt tætningslister ikke er iorden så siger det sig selv at døren er utæt... men hvis alle de ting er iorden og døren stadig er utæt så ville jeg ikke tøve med at rette henvendelse til de folk der har solgt mig varen, det kunne jo være en fabrikationsfejl...