/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
kopiere filer fra stationær til bærbar
Fra : ludo_102
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 04-05-04 19:01

Hej

Er helt lost i det med netværk og det hele blandet med, at jeg selvfølgelig er blevet den heldige vinder af at få den søde orm sasser tildelt...

Har en stationær og en bærbar, hvor jeg ønsker at flytte nogle film og dokumenter fra den stationære til den bærbare. begge kører win xp, og har ethernet porte. jeg har netværkskabler af både den ene og den anden slags, men jeg kan ikke få de to computere til at finde hinanden...

Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 04-05-04 19:08

Du køber et" superlink" kabel med software,set i NETTO til 89 kr i med softwaren i begge PCère ,i med kablet

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 04-05-04 19:09

Kører "Guiden Netværksinstallation"! Og husker at benytte krydsede kabler, hvis computerne forbindes direkte!

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 21:19

ludo_102 > Hvis du er lidt forvirret over de to forslag.
Superlink er forbindelse via USB - USB (er det USB1 så er det lidt langsomt med store filer)
Medfølgende CD til superlink hjælper dig med at bruge det.

Til din netkortforbindelse skal du bruge et krydset netkabel (meget hurtigt)
Begge comp skal så sættes til at tillade fildeling.
Her skal der lige tastes og ledes lidt før det virker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 06:34
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 06:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-05-04 06:38

Oprette et hjemmenetværk
under support i højre side

http://www.microsoft.com/danmark/

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-05-04 18:42

Hej!!

Hvis du har et krydser kabel ( for det meste blåt ) og forbinder det mellem de 2 pc'er så burde det virke når du har installeret XP på dem begge. Hvis det ikke bare sådan virker så prøv og oprette et hjemmenetværk!

Husk at det skal være samme arbejdsgruppe fx. workgrup eller hvad du synes!

Håber det kan hjælpe.