/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til køb af scanner
Fra : paparazzi
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 03-05-04 21:52

Jeg står og skal til at købe en scanner til fotobrug, men er i tvivl om hvor jeg får mest for pengene. Har forgæves søgt efter scannertests af nyere dato, men jeg trækker nitte hver gang! Hvor finder disse tests? Er der nogen der selv har gode erfaringer med scannere? Jeg vil gerne bruge en ca 8-1200 kr på dyret....

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 03-05-04 22:22

http://www.mediamac.dk/index.php/article/show/id=4453

En rigtig god side der både fortæller lidt om hvad man behøver og en del tests.

Stefan

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 03-05-04 22:31

Ups. havde lige lidt mere....

Det er godt nok fra 5.000 og opefter men ellers er de tests jeg kender til af ældre dato (et par år eller mere).
Det jeg mener der skal lægges mærke til på siden er deres spørgsmål om hvorvidt man får noget for pengene ved de dyre. De mener faktisk at det er softwaren og ikke scanneren der er afgørende. De billige scannere er efter deres udsagn mindst ligeså anvendelige og gode som de dyre.
Selv har jeg Canon SmartBae MP360, multimaskine med en rigtig god scanner. 1200 .- KR.

Stefan

Kommentar
Fra : paparazzi

Dato : 03-05-04 22:51

En "Smartbæ" Javel ja.. he he grinern Synes det er mærkeligt at der ikke er test af scannere under 3000.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 08:14

HP er ikke så ringe enda.