/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Flytte data til ekstern harddisk
Fra : Fiona
Vist : 1171 gange
150 point
Dato : 03-05-04 12:57

Hej.
Jeg overvejer at købe en ny computer . I stedet for at brænde en masse cd'er med de ting jeg gerne vil beholde overvejer jeg at købe en ekstern harddisk på 40 GB. Hvordan gør jeg? kan den "bare" tilsluttes ubs stikket foran på pc'en og så overføre data , i så fald kan selv jeg finde ud af det
MvH Fiona

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-05-04 12:58

Du kan alternativt købe en ny computer og sætte din gamle harddisk i den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-05-04 13:04

Igen enig med Better (det var dog pokkers)
Eksterne HD tilsluttet via USB vinder mere og mere indpas. Disse fås efterhånden ned i størrelser på ca 12x7x1 cm. og kan indeholde fra 20GB og op - alt efter hvor mange penge du vil spytte efter så'n "dims".

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=16&Parent=&Producent=0&Max=&Soegeord=USB&Direction24=2&Sorted24=&Direction25=0&Sorted25=&Direction28=2&Sorted28=&Direction27=2&Sorted27=&Direction26=2&Sorted26=&Equal920=&Equal193=&Equal22=&Submit.x=31&Submit.y=11

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 13:23

Ekstern 80 GB HD med holder USB2 ca. 1000 - 1200 kr.
Ellers som Better_Performance siger. Og den skal være slave i din nye comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 03-05-04 14:39

emesen : kan jeg ikke bare overføre data til min nye comp. uden at gøre den til slave.
Min tanke er : efter overførsel til ny comp. vil jeg bruge den eksterne til back up af ting jeg nødig vil miste foto m.m
MvH Fiona

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 03-05-04 15:53

Hvis du tilslutter en ekstern harddisk i dit USB-stik, skal du ikke tænke på slave/master, det er kun hvis vi taler om at sætte en extra intern harddisk ind i din computer, at du skal indstille den som ikke har styresystemet installeret som slave, hvis den sættes på samme kabel som styresystemharddiskens kabel.
http://www.edbpriser.dk/guide.asp?ID=1008
Der er fordele og ulæmper ved en USB-harddisk:
Ulemper: Flytter data langsomt. Dyr i indkøb i forhold til GB-indhold.
Fordele: Kan tages med til vennerne hvor i kan dele musik/data. Kan bruges på alle comp. der har USB-stik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 16:07

Din gamle HD kan køre som slave i din nye comp.
Din gamle HD skal køre som master i en USB2-HD kasse 2-300kr.
Din gamle HD kan køre som slave i en HD skuffe og tages ud/udskiftes med et snuptag.
Du kan overføre data/filer fra gammel HD til ny HD men ikke umiddelbart overføre programmer.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Fiona

Dato : 03-05-04 16:11

Mange tak for et letforståeligt svar pallebhansen. Jeg håber ikke jeg fornærmer nogen ved at acceptere pallebhansens svar. Jeg er glad for alle svar, men dette gav mig den
største forståelse
MvH Fiona

Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 03-05-04 16:20

emesen :har lige set dit sidste indlæg .Tusind tak