/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
Warzawa's bus billetter/priser???
Fra : palle22
Vist : 660 gange
200 point
Dato : 03-05-04 12:55

Hvor finder jeg oplysninger om udviklingen i priserne for at rejse med kollektiv trafik i Warzawa siden murens fald? Skal bruge det i en skoleopgave på seminariet. Skal vide hvem der ejer bus/sporvejsselskabet, om staten giver tilskud og hvordan priserne har ændret sig i forhold til inflationen. Nogen der kan hjælpe?
VH Palle

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 03-05-04 14:01

hviket semenarium går du på? Min kone har familie i Warzwa + vi har også bekendte der.Måske kan vi hjælpe dig vi skal ha lidt mere tid til at finde oplysningerne frem. du kan kontakte mig på TF@line2dk.dk

Kommentar
Fra : adam80

Dato : 04-05-04 11:13

Priserne på kollektiv trafik i Polen har ændret sig enormt murens fald og 1990erne. Inflationen i slutningen af 1980erne og begyndelsen af 90erne var høj, med stigende tendens men har nu stabiliseret sig niveau.

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 04-05-04 17:12

Jeg mener prisen ligger på omkring, evt. lidt over 1 sloty for en tur - det er under to kroner! Husk at billetter skal købes i forvejen i aviskioskerne.

Mads