/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen Lyd med Ulead Movie Factory 2.0
Fra : steno
Vist : 613 gange
160 point
Dato : 03-05-04 12:37

Ingen LYD i Ulead Movie Factory 2.0 - Fortsættelse Spg. 39571

Jeg har nu prøvet at convertere med Ulead Movie Factory 2.0 på min søns 1700 MHz Fujitsu Siemens PC. Processen tog ca 6 timer.

Jeg starter med at indstille: New project-OUTPUT disc Formats : DVD- ADD video : og i all formats dukker de videoer frem, som jeg skal bruge, I OUTPUT SETTINGS har jeg prøvet alle 3 indstillinger: Record to disc-Create DVD folder VIDEO_TS og Create disc image file Dvd.iso.

´Da jeg brugte record to disc funktionen laver den Videoen fint men uden lyd, men jeg kan ikke se nogen indstilling for at få lyden med.

Og da jeg brugte Create DVD Folder funktionen kom der de 2 mapper frem video_ts og audio_ts men der ligger ingen filer i audio ts mappen hvad kan problemet være ??? kan det være rigtigt at man ikke kan få lyden med over til kompilationen med det program ??? på min søns 1700 MHz Fujitsu Siemens PC. Processen tog ca 6 timer.

Jeg starter med at indstille: New project-OUTPUT disc Formats : DVD- ADD video : og i all formats dukker de videoer frem, som jeg skal bruge, I OUTPUT SETTINGS har jeg prøvet alle 3 indstillinger: Record to disc-Create DVD folder VIDEO_TS og Create disc image file Dvd.iso.

´Da jeg brugte record to disc funktionen laver den Videoen fint men uden lyd, men jeg kan ikke se nogen indstilling for at få lyden med.

Og da jeg brugte Create DVD Folder funktionen kom der de 2 mapper frem video_ts og audio_ts men der ligger ingen filer i audio ts mappen hvad kan problemet være ??? kan det være rigtigt at man ikke kan få lyden med over til kompilationen med det program ???

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-05-04 12:55

hejsa
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med problemet, men fortælle at jeg ofte har oplevet det samme..........
jeg har også været ude for at lyden midt i en film starter forfra, hvorfor ved jeg heller ikke, men jeg kunne forestille mig det måske er et codec problem, uden at vide det med sikkerhed.
Men jeg vil følge med her og håbe nogen kan hjælpe os............

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 13:20

Du har vel forbundet dit TVkort til lydkort
TVkort out........lydkort in
Emesen.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-05-04 14:34

Hej igen !
Det burde da ikke være nødvendigt at forbinde tvkort med lydkort da det er er DVCassette som jeg har konverteret til .avi og som jeg nu vil overføre ( konverterer ) til DVD.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 16:08

Læste det ikke ordentligt

Kommentar
Fra : steno

Dato : 03-05-04 16:29

I fortsættelse af emesen spørgsmål/mit svar kan jeg fortælle, at vi har to projekter igang. 1)Create DVD folder VIDEO_TS. - 2) Record to disc, som emesen har kommenteret jeg har svaret på indtil videre uden noget brugbart svar. Med hensyn til det andet projekt:1)Create DVD folder VIDEO_TS. nævner jeg her oplysningerne fra mapperne i håb om, at det kan kaste lys over hvad problemet er. I DOKUMENTER finder jeg mappen ULEAD DVD MOVIE FACTORY(Egenskaber: Generelt: 6.29Gb, skrivebeskyttet.Tilpas: Dokumenter til alle filtyper.)Den åbner jeg og finder 1 mappe : 2.0>åbner 4 mapper: 1)Audio_TS, 2)Video_TS, 3) Working, 4) Familie_1.
1) Audio_TS er tom
2) Video_TS findes 7 filer: 1) Video_TS Nero Showtime Files 12 kb
2) VTS_01_0 - 1-000.062 kb
3) VTS_ 01_3 - 1.000.270 kb
4) VTS_01_3 - 1.000.010 kb
5) VTS_01_4 - 334.478 kb
6) Video_TS.BUP 12 kb
7 VTS_01_0 BUP 72 kb
3) Working > Åbn> der ligger 2 mapper : 1) Convert, 2) ULEADDMF

1) Convert>åbn> der ligger 2 filer ~convert 000 Nero Showtime files 1.523.941 kb og ~convert 001 Nero showtime Files 1.740.155 kb.
2) ULEADDMF>åbn> der ligger 1 fil: DMF 2 ulead factory project 111 kb

4) Familie_1 : Der ligger 1 fil Ulead DVD Movie Factory Projekt 112 kb

Det var en ordentlig skitremse. Men i erkendelse af at i ikke står foran skærmen vælger jeg den besværlige for på denne måde, for at i præcist kan se hvad jeg har i mapperne. På den måde håber jeg nogen kan fortælle hvor der er noget galt. For god ordens skyld vil jeg nævne at dette præciserede projekt ikke har været forsøgt brændt ! Det er kun det første Record to disc. der har smadret en DVD, og da DVDerne som bekendt koster penge, vælger jeg at spørge om Create DVD folder VIDEO_TS inden jeg går igang ! NB jeg har også NERO 6.3 hvis det skulle hjælpe på noget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-04 17:00

hmm? er der ikke en preview funktion i programmet? Kender desværre ikke Ulead movie factory, men refi har nævnt det mange gange, så måske kan han hjælpe?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-04 23:44

kunne være du skulle sætte din lyd til analog på dvd afspilleren? Prøvede lige at afspille en hjemmebrændt dvd i min. Lyden kom først med da jeg skiftede over til analog lyd i dvd afspillerens menu!

Kommentar
Fra : steno

Dato : 04-05-04 20:51

Til Tedd- det havde ingen virkning. Til andre sidder jeg og håber på at få nogle svar.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-05-04 00:02

hej igen steno
Som tidligere skrevet har jeg selv været ude for problemet flere gange, uden at få det løst og får du ikke løst "mysteriet" her kan jeg kun anbefale dig at bruge programmet cucusoft i stedet for, det tager længere tid, men jeg har indtil nu ikke haft problemer med at bruge det

Kommentar
Fra : steno

Dato : 05-05-04 01:22

hej grausen !

Som du kan se, har interessen for mit spørgsmål ikke været overvældende, jeg vil en sidste gang forøge med 20 point.Hvis der stadig ikke kommer nogen med nogle brugbare svar, og dit tip virker, får du de udlovede point. Jeg forstår blot ikke den manglende interesse for spørgsmålet.

Pænt godnat !

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 05-05-04 07:31

Godmorgen steno
Jeg har selv haft stillet et par spørgsmål ang. ulead uden at få løst de problemer der var.
Jeg tror nu ikke det er manglende interesse, men at folk måske bare ikke kender til programmet.
Som tidligere skrevet er jeg selv gået over til cucusoft, og har konverteret nogle film der, som jeg først har konverteret i ulead med fejl, men i cucusoft er de fejlfrie, men det tager længere tid end med ulead.
Hvis du prøver i cucusoft starter den som oftest med et meget stort timeantal ,men den falder igen. Som eks. kan nævnes jeg startede en film i går omkring kl 14 der meldte
den 44 timer, men på nuværende tidspunkt har den konverteret 55% og er færdig engang i aften. Det skal så lige siges min computer er kun 500 mhz, så du vil kunne gøre det noget hurtigere.

Hov glemte noget. Hivs du konverter med cucusoft laver den 3 filer som så lige skal igennem et lille program (kan ikke lige huske hvad det hedder, men det vender jeg tilbage med, hvis du er interesseret), men det tager ca 10 minutter at køre filerne igennem der, så har du de filer der skal bruges for at kunne brænde filmen.

Held og lykke med det og spørg endelig, hvis du har brug for yderligere hjælp

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-05-04 13:45

Hej Grausen !
Undskyld mit lidt sene svar, men jeg har rigtig fået gang i brænderiet. Jeg har ikke prøvet Cucosoft,men har downloadet den, incl brugervejledning.
Jeg har forsøgt alle mulige programmer uden held. Så kom jeg lige til at tænke på Roxio Easy CD & DVD Creator version 6 Platinum Edition, som jeg havde glemt, jeg havde liggende. Den har bla. et program, der hedder DVD Builder, og det virker bare. Jeg har nu kørt 4 film uden fejl. Den sidste på 3.925MB tog ialt 10 timer. Så den vil jeg anbefale dig. Jeg har set, den ligger på emule lige til at hive ned, hvis det er det du vil.
Den laver alle processerne i programmet, det der ta´r længs tid er encoding, når den er færdig går den selv over i brændingen. Det bliver et meget flot resultat når du ser det på TV.
Point overfører jeg som lovet til dig, for udvist interesse.

Har du spørgsmål er du velkommen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-05-04 14:31

Hej Steno
Det vil jeg prøve at kigge lidt nærmere på, det program, og så vender jeg tilbage hvis jeg får problemer

Kommentar
Fra : steno

Dato : 09-05-04 21:20

Hej Grausen,

Du skal være velkommen !!!!!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 24-05-04 12:09

Hejsa Steno.
Jeg er helt enig roxio er et kanont godt program, men ved du om man evt kan lægge egne billeder ind til startmenu?

Kommentar
Fra : steno

Dato : 24-05-04 22:35

Hello Grausen !

Da jeg var lidt i tvivl gik jeg ind på:http://www.aarp.org/computers-software/Articles/a2003-05-09-roxio.html. Der skriver de at man kan, så det må man gå ud fra er rigtigt.
Hos www.computercity.dk Skriver de følgende:
Roxio Easy CD & DVD Creator 6

Denne nye Digital Media Suite™ tilbyder de mest kraftfulde integrerede digitale medie værktøjer til rådighed. Easy CD & DVD Creator™ 6.0 giver dig den kreative kontrol til at fange billeder og video, lave DVD film eller billedshows, organisere dine musik albums, lave billeder eller gemme vigtige dokumenter på CD eller DVD. Nem adgang til alle dine digitale medie projekter fra det lækre nye interface.

Nyt i Easy CD & DVD Creator 6.0
Ny! AudioCentral: Afspil, rip, editer, administrer og brænd hele din digitale musik samling. Inkluderer en afspiller, medie manager og lyd editor - integreret i en enkelt applikation.
Ny! DVD bygger. Fang og kombiner video og fotos med et yndlings musiknummer. Tilføj sceneskift og animerede DVD menuer og brænd til DVD, VCD eller SVCD og afspil det i din DVD afspiller.
Ny! PhotoSuite. Fang, editer, organiser og del dine digitale billeder.
Ny! Drag-to-Disc. Nem træk og slip filer for brænding på CD eller DVD. Disc formatering og brænding vil ske automatisk.

Easy CD & DVD Creator™ 6.0: The Digital Media Suite™ software indeholder:
Disc Copier™
AudioCentral™
DVD Builder™
PhotoSuite®
Creator Classic™
Drag-to-Disc™
Label Creator™
Digital Media Services
Tutorial

Systemkrav:
Minimum:
Pentium 200-MHz eller hurtigere til audio; Pentium III 500MHz eller hurtigere til videoredigering; Pentium III 800MHz eller hurtigere til analog MPEG capture og 1.6 GHz til realtids capture fra DV.
Windows 98SE, ME, 2000, XP
128 MB RAM
815 MB ledig harddiskplads
CD/DVD-Recordable eller CD/DVD-Rewritable drev
SVGA grafikkort med 8MB RAM og video overlay mulighed
Sound Blaster kompatibelt lydkort
IEEE 1394 FireWire port (hvis DV kamera anvendes)

Klik på billedet for at se et større produktbillede.

599;-

Du skal nok lege lidt med det, så skal det nok funke. Held og lykke !

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 160 point
Dato : 24-05-04 23:52

Hejsa
Jeg vil prøve og se om det kan lade sig gøre....
1000 tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:49

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 31-05-04 23:43

Tak for svaret grausen.