/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
pizzabagesten
Fra : jjn31
Vist : 4167 gange
200 point
Dato : 30-04-04 12:59

Hej med jer

Et lille spørgsmål.
Kan man bruge en skifferplade som bagesten i en grill??

Mvh Jesper

Accepteret svar
Fra : Mamaq

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-04 13:03

Ja.

M.v.h.

Mamaq

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-04 14:02

Hejsa
Mamaq har helt ret (points til ham/hende - også selv om det er et MEGET kortfattet scar)

Denne art. er "lånt" fra http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=3&conference=57&posting=17606
Der står mere omkring pizzasten på samme side

Citat
Da min kæreste og jeg købte vores hus, blev vi også samtidig de lykkelige indehavere af en stak granitfliser, som man bruger til badeværelser. De er ikke så tykke (ca. 0,7 cm), men er fortræffelige som pizzasten. Du kan faktisk købe 6-10 stykker for samme pris som en "rigtig" pizzasten fra Imerco.
Mht. mel, så er det nok svært at få bedre mel end det fra Aurion i Hjørring. De har også durum mel, som i den rigtige blanding med hvedemel giver suveræne pizzaer.

Go' pizza... nåhhh nej weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-04 14:02

svar... ikke noget med ar / scar

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 30-04-04 14:12

nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er granit = skiffer??

Og selv god pizza-weekend

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-04 14:33

Næhh! Så ganske afgjort ikke, og jeg vil anbefale granit frem for skiffer, da dette jo er som butterdej (lag på lag på lag) of derfor smuldre let. Begge dele kan benyttes, da de begge er "varmefaste".

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-04 15:13

Lidt historie om pizza
http://www.italy.dk/mad/pizza.htm
Go' weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 25-02-06 12:52

he, he, mon ikke det er på tide at få afsluttet dette....Tak for svaret Mamaq.

Kommentar
Fra : Mamaq

Dato : 25-02-06 13:38

Tak.

m.v.h.

Mamaq