/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Svært spørgsmål! Akorder til sang
Fra : Nickelodean
Vist : 1426 gange
200 point
Dato : 29-04-04 21:00

Jeg leder efter akorderne og teksten til en sang, jeg kan kun huske en lille bid fra den, det er en lille knægt der synger den vist , den lyder såen her : kære farmand, kære mor'er, her brev fra kolling fjorden. Her blir sikkert, sjovt at være, hvis det bare kun la'ver at regne mer

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 01-05-04 01:13

Ja, den er ret så svær. Jeg mener (men jeg er ikke sikker), at den var på "den gamle dansktop" for meget længe siden i Jørn Hjortings tid. Den handler om en lille dreng, der er på ferie og skriver hjem. Melodien er et klassisk tema (Timernes dans fra "La Gioconda"). Navnet på sangeren kan jeg ikke komme på lige nu, men det var ham, der osse var billedkunstner, keramiker eller lign. på Bornholm. Hvis jeg kommer på navnet, vender jeg tilbage. Man kan nok kun få akkorder og tekst, hvis man kan aflytte pladen fra dengang - den er sikkert ikke udgivet på tryk.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 01-05-04 23:12

Navnet på sangeren: jeg mener, at det var Freddy Fræk - han sang og spillede banjo. Det er sikkert en single-plade, og det jo nok en, de fleste har smidt ud, så den er nok ikke nem at skaffe.

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 02-05-04 01:57

Ja, hvis det er den, jeg mener, hedder den "Hilsen fra sommerlejren" med Freddy Fræk. Indspillet i 1971 og udgivet på single og lp.